Cura aceasta de slabire a devenit tot mai cunoscuta datorita rezultatelor pozitive de care s-au bucurat multi dintre cei care au incercat-o. Este un regim usor de tinut si promite sa iti subtieze silueta cu cinci kilograme. In doar doua saptamani, dieta elvetiana iti reda trupul de invidiat!

Cele mai multe cure de slabire impun reguli de tipul “nu manca urmatoarele alimente”. Dieta elvetiana, scrie lifejacks.com, se bazeaza pe o lista relativ scurta cu ingrediente permise. Pare drastic si monoton planul de slabire, dar cheia acestei diete este sa-ti folosesti imaginatia pentru a prepara alimentele cat mai diversificat.

Sa stii ca dieta elvetiana nu are legatura cu meniul clasic al elvetienilor, insa este adevarat ca a fost conceputa de un grup de nutritionisti de aceasta nationalitate.

Nu este foarte restrictiva din punct de vedere caloric si cu toate astea te poate ajuta sa slabesti pana la cinci kilograme in doar doua saptamani. Ar fi bine ca, daca suferi de anumite carente nutritionale sau afectiuni, sa nu o tii. Aceasta dieta este sigura pentru sanatate, dar doar daca este urmata de oameni perfect sanatosi.

Alimentele permise iti ofera nutrientii esentiali (proteine, carbohidrati si grasimi), vitamine si minerale, in timp ce furnizeaza corpului energie calorica moderata, ca sa accelereze procesul de slabire.

Cum tii dieta elvetiana

Iata alimentele pe care le poti consuma de-a lungul unei zile:

-200-300 g carne slaba sau peste. Carnea o poti consuma fiarta, inabusita sau gatita la cuptor.

-2 oua. Poti sa le mananci fierte, omleta sau oua ochi, fara ulei.

-100-150 g (o felie) de paine de secara, ovaz sau alte cereale integrale. Evita painea alba.

-100 g cartofi. Se pot pregati fierti, copti, la gratar.

-50 g grasime. Opteaza pentru grasimile vegetale, cum este uleiul de masline.

-cel putin 2 litri de apa.

-fructe proaspete, la discretie.

Poti manca intre trei si cinci mese pe zi, iar ultima trebuie sa fie cu cel putin trei ore inainte de culcare. De asemenea, fructele pot fi asociate cu orice masa, exceptand ultima.

Nu este nevoie sa faci asa multa miscare, desi se recomanda un program scurt de exercitii, pentru tonifiere. Singurul dezavantaj al acestei diete este ca nu se bazeaza pe consumul de vegetale, de aceea e mai bine sa nu prelungesti cura dupa cele doua saptamani, pentru a evita carentele nutritioniale.

Ai nevoie de o dieta mai rapida? Incearca dieta cu lamai, iti topeste pana la 1 kg pe zi.

Foto: Guliver