fluctuatiile de greutate

Fluctuatiile de greutate reprezinta o problema destul de mare atunci cand vrei sa slabesti, mai ales daca ai obiceiul sa iti monitorizezi constant greutatea sau ai tendinta sa te lasi pagubasa in momentul in care nu esti multumita de rezultate, scrie pickthebrain.com. 

Singura modalitate care te ajuta sa eviti fluctuatiile de greutate – adica sa te tii departe de efectul Yo-Yo – este sa descoperi ce greseli faci, pentru ca in acest fel vei reusi sa le previi. Altfel spus, daca iti doresti sa scapi de cateva kilograme, sa ai un corp sanatos si sa fii in forma pentru mult timp, este important sa stii ce trebuie sa faci si sa-ti pastrezi consecventa! Nu trata aceasta dorinta ca pe o dieta de moment, ci ca pe un stil de viata!

Cum se combat fluctuatiile de greutate

1. Ia-ti un angajament pe termen lung

Acest lucru inseamna sa nu renunti, indiferent cat de dificil iti va fi la un moment dat. O singura zi mai putin buna nu ar trebui sa te impiedice sa-ti atingi obiectivele. Exista cateva reguli care te ajuta, in mod surprinzator, sa obtii rezultatele dorite:

  • este important sa faci miscare cel putin o ora, in fiecare zi
  • este important sa tii o dieta saraca in calorii
  • indiferent cat mananci, este important sa mananci doar anumite alimente
  • este recomandat sa renunti la orele petrecute in fata televizorului
  • este important sa mananci la micul dejun

2. Nu incerca sa slabesti fara sa te consulti cu un medic sau cu un antrenor de fitness

Studiile arata ca oamenii care apeleaza la specialisti au sanse mult mai mari sa slabeasca. Asa ca, nu ezita sa consulti un medic nutritionist, sa apelezi la ajutorul unui instructor de fitness sau sa rogi pe cineva apropiat sa te monitorizeze si sa iti atraga atentia cand incalci anumite reguli.

3. Nu exagera cu antrenamentele sau cu regulile de dieta

Foarte multe persoane fac aceasta greseala, dar nu te alinia si tu tendintei! Cu cat te fortezi mai tare, cu atat vei uri ceea ce ti se intampla si vei renunta! Indiferent ce obiective ai, este important sa fii consecventa si sa faci totul cu masura.

4. Evita sa ai un program de antrenament complet gresit

Nu vei reusi sa scapi de kilogramele nedorite daca ai un program de antrenament nerealist. Asadar, este recomandat sa apelezi la ajutorul unui instructor de fitness sau sa urmaresti cateva tutoriale care te vor invata ce exercitii sa faci sau cum sa le executi corect. Daca nu ai mai facut niciun exercitiu fizic de multa vreme si vrei sa incepi sa slabesti facand tractiuni e posibil sa te lasi pagubasa din primele… clipe!

5. Incearca sa depui mai mult efort

De exemplu, daca vrei sa dai jos un numar mai mare de kilograme, este necesar sa te capacitezi si sa-ti cresti anduranta! Evita sa te plafonezi si sa incalci regulile. Este important sa te dedici 100% obiectivului pe care il ai.

6. Evita sa iei pastile pentru slabit

Pastilele pentru slabit nu te vor ajuta sa ajungi la greutatea ideala, asa ca renunta la ele! In plus, nu sunt foarte sanatoase si este posibil ca, in timp, sa te confrunti cu probleme de sanatate sau sa revii la greutatea initiala si chiar sa o depasesti. Ajutorul artificial are rezultate artificiale!

7. Nu trebuie sa iti fie teama sa iti setezi obiective inalte

Foarte multe persoane gresesc din start atunci cand evita sa isi seteze obiective care li se par greu de atins. Nu vei rezolva nimic daca doar vei stabili sa faci cateva exercitii usurele pe zi. Important este sa iti setezi obiective care par mai greu de realizat la inceput. Cu cat tintesti mai sus, cu atat satisfactia va fi mai mare!

8. Evita sa ai o stima de sine scazuta

O stima de sine scazuta te va impiedica sa ajungi la greutatea ideala. Mai mult decat atat, daca nu reusesti sa crezi in tine si sa te dedici complet obiectivelor tale, te vei confrunta cu fluctuatii de greutate si este posibil sa nu iti placa rezultatele. Daca nu ai incredere in tine, vei abandona lupta si asta nu va face decat sa te frustreze si mai tare!

9. Nu incerca sa slabesti intr-un timp foarte scurt

Un lucru pe care il faci gresit este acela ca iti fortezi organismul ca sa slabesti foarte repede! Toate eforturile duc la scaderea masei musculare, ceea ce inseamna ca rezultatele nu vor fi benefice si exista riscul sa te ingrasi la loc.

10. Fa-ti propriul plan de slabit

Este recomandat sa ai propriul plan de slabit, pentru ca te va ajuta sa investesti timp si sa-ti atingi mai repede obiectivele. Rata de succes va fi mult mai mare, asa ca nu ezita sa-ti monitorizezi evolutia si sa notezi orice schimbare in greutate.

Daca ti-a placut articolul despre trucuri care te ajuta sa eviti fluctuatiile de greutate, iti propun sa citesti si articolul despre 6 ceaiuri care te ajuta sa iti mentii silueta!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver