Cum sa te refaci rapid dupa ce mergi la sala.

Ca sa te refaci rapid dupa ce mergi la sala e important sa nu te opresti brusc din miscare, dar si sa te hidratezi si sa mananci corespunzator!

Exercitiile fizice sunt importante si daca vrei sa slabesti, dar si ca sa ai un organism mai sanatos si mai puternic, in general. Poti sa le faci la sala sau acasa, ba chiar in aer liber, cand nu e foarte frig. Dar e important si ce se intampla in corpul tau dupa ce faci sport. Exista cateva trucuri care te pot ajuta sa te refaci rapid dupa ce mergi la sala, iar Fitstylelife.com a scris despre ele.

8 trucuri ca sa te refaci rapid dupa ce mergi la sala

1. Dormi

Un somn de calitate ajuta starea de sanatate! Ca sa te refaci rapid dupa ce mergi la sala, e bine sa dormi, pentru ca, in felul acesta, iti resetezi organismul. In somn celulele si tesuturile se refac.

2. Proteine de trei ori pe zi

Cand faci sport, e bine sa consumi proteine de trei ori pe zi. Inainte de antrenament, dupa el si inainte de culcare. Daca mananci proteine inainte de a merge la sala poti sa incepi dezvoltarea musculaturii chiar inainte de exercitii. Proteinele de dupa sala repara muschii afectati si iti dau energie. O gustare cu proteine seara nu e atat de rea, pentru ca ajuta la recuperarea de peste noapte.

3. Cald si rece

Chiar daca nu sunt usor de suportat, dusurile fierbinti si reci, alternate, calmeaza durerile musculare si te ajuta sa te refaci rapid dupa ce mergi la sala. Cel mai bine e sa stai sub apa calda un minut, apoi unul sub apa rece si tot asa pana trec zece minute. Frigul e un analgezic natural, iar caldura relaxeaza muschii.

4. Nu exagera cu antrenamentele!

Alege un program destept de exercitii, ca sa nu te epuizezi! Daca exagerezi iti poti face singura mult rau si te poti rani. Oricum, in niciun caz nu iti vei atinge tinta daca nu ai grija de tine!

5. Stretching

Stretchingul, dar si masajul ajuta la intinderea muschilor si la recupararea de dupa antrenamente. Cand muschii sunt raniti sau obositi de la efort, fibrele tind sa stea incordate. Dar stretchingul ajuta!

6. Ai grija la alcool!

Daca te gandesti ca dupa sala te poti relaxa la un pahar de vin sau un cocktail in oras, fii atenta! Un singur pahar nu face rau, dar mai mult decat atat nu e bine sa bei! Altfel, vei accentua pierderea de forta musculara.

7. Activitati de recuperare

Recuperarea activa de dupa mersul la sala ajuta mai mult decat odihna completa. Poate fi tentant sa nu mai misti un deget, dar, de fapt, e o idee mai buna sa faci o plimbare, ca sa aduci treptat corpul in starea de odihna.

8. Mananca sanatos

Pe langa proteine mai sunt si alte alimente care te ajuta sa te refaci rapid dupa ce mergi la sala. De exemplu, acizii grasi Omega-3 reduc inflamatiile musculare. De asemenea, e important sa te hidratezi!

Daca tii cont de aceste sfaturi, poti reduce durerea musculara dupa ce faci sport, te refaci mai repede si poti continua cu exercitiile pana ajungi la obiectivul propus!

FOTO: Guliver

Citeste si: Exercitii pe care le poti face acasa in zilele ploioase.