Conceputa de medicii clinicii cu acelasi nume, dieta Mayo are un scop precis: de a schimba metabolismul si de a elimina kilogramele in exces. Cu aceasta cura poti slabi cinci kilograme in doua saptamani. Trebuie doar sa-ti placa pieptul de pui la gratar, friptura de vaca, spanacul, ouale fierte si sa te obisnuiesti cu ideea ca nu mai poti manca nimic intre mese.

Dieta Mayo este o dieta hipocalorica, brevetata de nutrionistii clinicii Mayo, care promite ca in cele 14 zile de cura de slabire sa pierzi intre cinci si sapte kilograme, in functie si de cata apa retii in corp, si sa-ti restarteze metabolismul.

Desi este un regim restrictiv, adica trebuie sa consumi nu mai mult de 800 – 1000 de calorii pe zi, sunt multe femei si nu numai care au incercat-o si si-au schimbat viata. Daca o urmezi intocmai, fara sa te abati, poti da jos kilogramele in plus si nici nu te mai ingrasi la loc, daca nu faci excese alimentare, cel putin o perioada.

Nu este nevoie sa faci sport ca sa slabesti, trebuie doar sa uiti de existenta grasimilor si prajelilor, a fainoaselor, dulciurilor si produselor lactate.

Ce reguli are dieta Mayo

Ca orice alta cura de slabire, dieta Mayo te “obliga” sa consumi cel putin doi litri de apa plata sau ceai pe zi. Alcoolul pe timpul curei nu este permis, la fel si gustarile intre mese.

Trebuie sa mananci cel putin sase oua din cele sapte recomandate in timpul unei saptamani si sa respecti cu strictete cantitatile. De asemenea, e musai sa stii ca daca faci abateri, adica daca mananci chiar si cateva seminte in plus, efectul dietei are de suferit.

Iata cum arata programul de dieta pe o saptamana!

Luni

Mic dejun: o cafea fara zahar sau cu un cub de zahar
Pranz: 400 grame de spanac fiert, 2 oua fierte tari si o rosie
Cina: 200 grame de friptura de vaca si o salata cu putin ulei si lamaie

Marti

Mic dejun: o cafea fara zahar sau cu un cub de zahar

Pranz: 250 grame de sunca presata si o cutie de iaurt fara fructe
Cina: 200 grame de friptura de vaca si o salata cu putin ulei de masline si lamaie

Miercuri

Mic dejun: o ceasca de cafea cu un cub de zahar si o felie de paine prajita
Pranz: 2 oua fierte tari, o felie de sunca presata si o salata
Cina: o rosie, o telina fiarta si un mar

Joi

Mic dejun: o ceasca de cafea cu un cub de zahar si o felie de paine prajita
Pranz: o cutie de iaurt si 200 ml suc de portocale
Cina: un ou fiert tare, 250 grame de branza de vaci si un morcov mic

Vineri

Mic dejun: un morcov mare, dat pe razatoare
Pranz: 250 grame de cod fiert cu lamaie si putin unt
Cina: 200 grame friptura de vaca si o telina rasa

Sambata

Mic dejun: o ceasca de cafea cu un cub de zahar si o felie de paine prajita
Pranz: 2 oua fierte tari si un morcov mare, dat pe razatoare
Cina: un piept mare de pui si o salata cu ulei si zeama de lamaie

Duminica

Mic dejun: o ceasca de ceai fara zahar.
Pranz: multa apa.
Cina: 200 grame de piept de curcan si un mar.

Urmatoarele sapte zile de dieta sunt identice.

Atentie!

Dieta Mayo schimba metabolismul si te ajuta sa-ti modelezi silueta, dar nu o poti tine mai mult de doua saptamani, pentru ca este saraca in calciu, proteine, potasiu si vitamine, si pot aparea carente pe care le vei simti prin stare de slabiciune si probleme cu colesterolul.

Stii care este dieta de 5 zile care iti reprogrameaza metabolismul?