Probabil ca oricat de mult vom vorbi despre diete si strategii de pierdere in greutate tot nu vom epuiza subiectul. Sunt peste tot in reviste, in stiri, chiar si (de fapt mai ales), atunci cand iesim la cina cu prietenele.

Tot vorbim despre diete si de fapt nu tragem nicio concluzie reala. Intr-o zi, ne ferim de carbohidrati in favoarea alimentelor grase si folosim lapte in cafea; in urmatoarea zi, toate grasimile (bune sau rele) devin inamicele noastre. Sincer, toate aceste schimbari ne fac sa fim extrem de confuz, si credem ca pe termen lung fac mai mult rau decat bine, mai ales pentru cele care urmeaza cu religiozitate cele mai recente diete.

Insa surprize, surprize: Un nou studiu sugereaza ca tot ceea ce credeam ca stim despre diete ar putea fi complet eronat. Cercetatorii au analizat rezultatele a 53 de studii care au comparat numarul de kilograme pierdute de cei care au inceput diverse diete la inceputul anului. Aceasta analiza a inclus continutul scazut de grasimi, dietele bogate in carbohidrati, dietele sarace in carbohidrati (cum ar fi programul Atkins) si dietele bogate in grasimi, cum ar fi consumul de alimente mediteraneene. Niciunul nu a iesit victorios – nu a existat practic nici o diferenta de pierdere in greutate intre cei care au ales un continut scazut de grasimi sau o dieta bogata in grasimi.

Cand optezi pentru anumite diete trebuie sa tii cont de preferintele tale alimentare

Asa ca oricat v-ati feri de carbohidrati sau grasimi nu asa veti slabi fara efort. Pentru unii oameni este mai usor sa-si simplifice alegerile lor de zi cu zi prin eliminarea anumitor grupuri de alimente, dar iata ca de fapt lucrurile nu stau atat de simplu. “Trebuie sa te tii de diete pe termen lung pentru a pierde extrakilograme”, spune autorul studiului Dr. Deirdre Tobias, epidemiolog la Brigham si Womens Hospital si Harvard Medical School, “astfel incat identificarea alimentelor care-ti plac si pe care poti sa le consumi constant, te va ajuta de fapt sa pierzi in greutate.”

Pentru noi e destul de eliberator sa aflam ca dietele nu se duc pe apa sambetei daca mancam un covrig sau daca ungem putina branza cu smantana. Daca mananci sanatos in general, nu te vei simti privata de ce-ti place si asa ca nu vei fi tentata sa cazi prea des in pacat.

Citeste si: “Lucruri surprinzatoare despre carbohidrati: ce nu stiai”!

Daca ti-a placut acest articol da like paginii noastre de Facebook  sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: iStockphoto