exercitii de vara yoga pe plaja

Chiar daca iubim vara, caldura si marea, le asteptam cu nerabdare in fiecare an, atunci cand ne confruntam cu ele cautam tot felul de metode de a ne racori. Sigur, ne putem gandi imediat la o felie rece de pepene rosu sau la o baie printre valurile marii, insa si yoga reprezinta o metoda excelenta de a ne racoperi atat corpul, cat si mintea. Andreea Lada, intructor yoga la Scoala Iubirii (www.scoalaiubirii.ro) iti recomanda 3 exercitii de vara pe care sa le incerci chiar pe plaja.

„Vara este indicat sa evitam salutul soarelui, inversiile, bandele pentru ca acestea angreneaza multe energii subtile care se traduc in plan fizic printr-o si mai mare stare incalzire. Sangele se pune in miscare, circulatia se intensifica si sub influenta soarelui ne va fi si mai cald. Pentru a ne racori este indicat sa ne incetinim respiratia cat mai mult si sa nu ne fortam muschii de care nu avem nevoie in postura. Ne vom axa astfel pe exercitii de vara care activeaza zona sacrala si zona inimii”, explica Andreea Lada.

3 exercitii de vara care te ajuta sa te relaxezi (si mai bine) cand esti la mare

Postura cobrei

exercitii de yoga pe plaja

Prin aceasta asana activam centrul inimii, iar prin focalizarea la acest nivel putem reusi sa ne centram si sa ne detasam de factorii externi, cum este caldura. Intinsi cu fata la sol venim cu palmele sub umeri si ridicam capul si trunchiul arcuindu-ne spre spate cat mai mult. Vom urmari ca portiunea de corp situata intre ombilic si degetele de la picioare sa ramana cat mai aproape de sol. La revenire vom derula usor coloana, foarte lin, fara a o brusca.

Dupa fiecare asana este foarte important sa realizam o constientizare, cu alte cuvinte sa ne bucuram de beneficiile obtinute dupa ce am ramas intr-o pozitie fixa. In acest caz putem percepe vibratii fine in zona inimii, o senzatie de calm profund si o stare de afectivitate crescuta.

Postura porumbelului

exercitii de yoga pe plaja

Pozitia porumbelului poate sa fie perceputa ca fiind dificila de catre incepatori, insa ajuta la ameliorarea durerilor de spate in mod indirect si este eficienta in relaxarea musculaturii soldurilor. Ca efect secundar avem din nou centrarea in zona inimii si resimtirea starii de liniste a intregii fiinte.

Stati in sezut, cu picioarele incrucisate si palmele lipite de sol. In timp ce mentineti piciorul stang indoit, incercati il intindeti pe cel drept in spate, pana ce ajunge sa fie (aproape) perpendicular pe piciorul stang. Mentineti pozitia timp de 5-10 respiratii, apoi schimbati partea si efectuati cate repetari doriti.

Respiratia Sitali

exercitii de yoga pe plaja

In sanscrita, cuvantul sitali inseamna racire, iar aceasta tehnica de respiratie are un efect racoritor imediat. Inhalarea umezelii limbii tale face ca gura ta, si intregul tau corp, sa fie strabatute de o briza racoroasa interioara. In plus, se spune ca aceasta practica alina foamea, setea, reduce oboseala, febra si tensiunea arteriala inalta.

Pentru a realiza tehnica te vei aseza intr-o pozitie confortabila, cu spatele drept. Inchide-ti ochii, si respira cateva minute abdominal. Apoi, deschide-ti gura si formeaza cu buzele litera O, apoi scoate limba afara si curbeaz-o cu marginile inaltate. Inspira adanc de-a lungul limbii, catre gura, ca si cum ai sorbi dintr-un pai, numarand pana la 3. Ramai apoi pe retentie pe plin cateva secunde, retrageti limba inauntru, inchide gura, si expira prin nari in timp ce numeri pana la 3. Incearca cel putin 10 astfel de respiratii.

„Tehnicile de pranayama sunt extrem de importante, dar este bine sa se realizeze la finalul practicii, dupa executia posturilor. Intre minte si respiratie exista o legatura foarte stransa, cu cat ne calmam respiratia si reusim sa facem mai putine inspiruri si expiruri pe minut, cu atat se calmeaza si mintea. Poate ati observat ca atunci cand suntem agitati si respiratia noastra este mai sacadata”, explica Andreea Lada.

Scoala Iubirii realizeaza ore de yoga online gratuite in fiecare zi de la 7.30-8.15 pe www.scoalaiubirii.ro si in fiecare joi de la 19.30 la VEG Studio (zona Mega Mall).

Citeste si: “Fa yoga pe plaja pentru beneficii neasteptate”!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: iStockphoto