Dr. Stefan Marinescu, specializat in medicina interna la Clinica Hexi Med, iti spune care sunt cele mai importante 10 greseli de sanatate pe care nu ar trebui sa le faci dupa 30 de ani!

Se spune ca atat ca omul cat traieste, invata. Insa un sfat dat la momentul potrivit sau chiar un exemplu vazut, ne poate influenta in mod pozitiv viata si ne poate fi de folos inainte sa gresim, salvand timp pentru a indrepta greseala.

Este mai usor sa previi decat sa tratezi

Cand ai 20 si ceva de ani, te simti invincibil. De neoprit. Modul de viata alert si sanatatea nu iti fac probleme. Insa pana la 30 de ani nu pierde din vedere ca poti foarte usor sa ajungi la burn-out si sa pierzi controlul atat asupra controlului emotional cat si al sanatatii. Poate ca afirmatia „Ma cumintesc dupa 30 de ani” ar trebui sa iti dea de gandit daca din alimentatia ta fac parte cu precadere mancarea fast-food, sucurile, cafeaua, fumatul sau noptile nedormite, precum si alte obiceiuri deloc sanatoase.

Nu lasa telefonul mobil sa preia controlul asupra vietii tale

Chiar daca telefonul a devenit mana noastra dreapta, atat in sens propriu cat si figurat, pana la 30 de ani trebuie sa inveti sa fii o persoana rationala. Chiar daca ne mai fura cate un zambet din spatele ecranelor, vibratiile energetice negative produse de smartphone-uri ne influenteaza indirect sanatatea lasand loc instalarii diabetului, bolilor cardiovasculare si chiar a mortalitatii. Da, e un trend nesanatos sa „e-read ” decat sa deschidem o carte cu pagini de hartie. Pe langa faptul ca lumina intensa a telefonului ne slabeste acuitatea vizuala, ceea ce cercetatorii in domeniul sanatatii ne avertizeaza si ca telefonul mobil ne deconecteaza pur si simplu de la realitate.

Somnul – o prioritate esentiala

„Asemenea telefonului, corpul are nevoie sa se incarce cu energie. Chiar daca atunci cand aveati 16 ani lipsa somnului nu era resimtita, dupa 30 de ani aceasta constituie o problema. Adultii cu varste cuprinse intre 18-79 de ani trebuie sa doarma intre 7-9 ore pentru e evita afectiuni precum cresterea tensiunii sau obezitate”, explica dr. Stefan Marinescu.

Curatarea dintilor integral – o rutina zilnica

Chiar daca este o rutina plictisitoare, curatatul dintilor este un mod sanatos de a avea dinti frumosi chiar si in fotografia de la Nunta de Argint! Foloseste ata dentara si evita afectiunile gingiilor ce apar recurent in jurul varstei de 30-40 de ani.

Saritul meselor

Faptul ca timpul zboara nu mai este o noutate pentru zilele noastre. Insa acest lucru nu trebuie sa constituie scuza perfecta pentru a sari micul dejun sau pranzul. Nutritionistii recomanda cel putin 3 mese pe zi, dintre care micul dejun sa fie cel mai important, furnizand organismului energie pentru intreaga zi. Ceea ce ar trebui sa stii pana la 30 de ani este ca lipsa unui program de masa face loc instalarii diabetului de tip 2. Doua treimi din adulti sunt diagnosticati cu diabet de tip 2 intre 40-64 de ani.

Greseli de sanatate tipice la 20 de azi: nu asculti semnalele de alarma ale corpului tau

De multe ori o durere sau o disfunctie a unui organ este semnalata discret. De asemenea, este sanatos pentru o femeie sa examineze sanii, iar in cazul in care simte un nodul sa programeze imediat un consult la medicul obstetrician.

Hidratarea: un subiect pe care n-ar trebui sa-l eviti

„Apa hraneste fiecare celula din corpul nostru, inclusiv pielea. Se spune ca odata cu trecerea timpului si inaintarea in varsta, adultii pot pierde foarte usor simtul de a se hidratata, de multe ori setea e confundata cu foamea. Atentie la culoarea urinei, daca este galben inchis acesta este un semnal de alarma ca nu te-ai hidratat suficient”, adauga dr. Stefan Marinescu.

Ne imprietenim mai usor decat socializam

Avem 2000 de prieteni in retelele sociale, insa cati sunt prieteni adevarati? Este cu adevarat un lucru rar un prieten adevarat, insa daca l-ai descoperit nu il pierde si petrece timp de calitate in compania lui. Discutiile si conexiunea creata, experientele de viata impartasite determina creierul sa intre intr-o stare de relaxare. Poate ca nu de putine ori ai simtit ca ti-ai incarcat bateriile dupa o astfel de revedere.

Sexul – inca o tema-tabu?

„Este greu sa refaci o viata sexuala sanatoasa daca o neglijezi!” Cu un program la birou de mai mult de 8 ore, o familie pentru care trebuie sa gatesti, sexul poate fi dat de multe ori dat uitarii. Insa cercetatorii in domeniu recomanda ca acest obicei sanatos sa faca parte din rutina zilnica, fiind modul de incheiere al zilei. Pe langa faptul ca functioneaza ca un instrument eliberator de stres, poate fi cheia pastrarii conexiunii cu partenerul de viata. Chiar daca ai avut o zi grea, incuie usa dormitorului si destainuie-te partenerului.

Accentul cade pe nutritie si mai putin pe mancarea procesata

„Mancam pentru a ne pastra functiile vitale, insa cati din noi se hranesc cu adevarat? Este foarte important sa alegem calitatea in ceea ce priveste mancarea pe care alegem sa o furnizam noua si familiilor. Vara este un anotimp perfect pentru a manca mai sanatos, pentru ca exista fructe si legume care acopera necesarul de nutrienti cu succes. Fructele si legumele bogate in antioxidanti apara organismul de radicalii liberi si incetinesc imbatranirea, dar lupta si impotriva diferitelor forme de cancer. Rosiile, broccoli, stafidele, afinele, nucile si chiar ceapa contribuie la scaderea colesterolului si la reglarea cantitatii de zahar in sange. Mancarea procesata in schimb, de exemplu lapte si mezeluri furnizeaza doar o mica parte de nutrienti organismului, acesta depunand efort sa pastreze sanatatea la cote optime”, completeaza dr. Stefan Marinescu.

Printre acele greseli de sanatate pe care n-ar mai trebui sa le faci si dupa 30 de ani se numara si cateva probleme care tin strict de hidratare. Am vorbit despre ele intr-un articol separat!

Daca te-a ajutat acest articol, da un like paginii noastre de Facebook si aboneaza-te la newsletter si astfel o sa ai parte de alte articole si mai interesante!

Foto: iStockphoto