Ce sa faci pentru ca sportul si dieta sa nu iti dea batai de cap.

Iti propui cu entuziasm un stil de viata sanatos, dar sportul si dieta nu sunt chiar punctele tale forte? Nu esti singura! Dar cu putina determinare, poti reusi! Afla ce poti face ca sa ramai motivata.

De multe ori, oamenii sunt motivati sa adopte un stil de viata sanatos la inceputul fiecarui an sau la inceputul verii. Iar asta se intampla in special cu femeile. Din pacate, nu toata lumea reuseste sa se tina de ceea ce si-a propus in restul anului. Sportul si dieta nu sunt chiar cea mai mare placere a vietii tale, dar sunt necesare daca vrei sa ai un stil de viata sanatos.

In unele cazuri intervin tot felul de evenimente in viata personala care te impiedica sa respecti rutina de alimentatie si sport pe care ti-ai propus-o. Alteori insa esti lipsita de motivatie.

Iata sase tipsuri de la Sheknows.com de care te poti folosi ca sa pastrezi rutina de fitness si de alimentatie sanatoasa.

Sportul si dieta: cum te tii de ele

1. Tine un jurnal

Scrie-ti intr-un jurnal scopul si noteaza in fiecare zi cum au decurs exercitiile si ce poti face ca sa le imbunatatesti. Trece acolo si alimentele pe care le-ai consumat, ca sa iti dai seama daca mananci atat de sanatos cum iti propusesei. Progresul personal e important si te poate motiva. Poti trece in jurnal si greutatea, dar poti pastra si un colt in care sa notezi ce aspiratii ai si alte ganduri de-ale tale.

2. Gaseste o partenera de “stil de viata sanatos”

E de mare ajurtor sa ai pe cineva cu care sa impartasesti dorinta pentru un stil de viata sanatos. Incearca sa gasesti o prietena cu care sa imparti acest scop si vei vedea ca ar putea face minuni pentru o rutina sanatoasa. Sigur o sa vrea cineva sa te insoteasca atunci cand alergi in parc sau mergi la sala. Atunci cand stabilesti o intalnire de alergare nu o sa mai fii tentata sa abandonezi pentru ca o sa te simti vinovata.

3. Fa-ti un program strict

Fa-ti un program pe care sa il ai cu tine in smartphone si pe laptop. Trece acolo toate activitatile sportive pe care trebuie sa le faci zilnic si regimul alimentar pe care l-ai ales. Daca trebuie, pune-ti reminder, in asa fel incat sa nu uiti ce ai de facut. Ar putea fi de folos sa ai un program clar pentru toata saptamana. O privire de ansamblu asupra a ceea ce ai de facut te va ajuta sa te tii de ceea ce ti-ai propus.

4. Pregateste-ti gustarile din timp

Folosind acelasi calendar al rutinei, noteaza un program al meselor. Scrie acolo ce mananci in fiecare zi a saptamanii. Ca sa nu improvizezi si sa nu fii tentata sa mananci ceva ce iti da peste cap dieta, pregateste-ti din timp gustarile.

5. Fa-ti de seara “bagajul” pentru sala

Daca iti ordonezi hainele si geanta pentru sala cu o seara inainte ai mai mari sanse sa ajungi la sedinta de fitness, pilates sau aerobic. Dimineata e posibil sa fii mai lenesa si sa iti spui ca sari peste sedinta de azi. Daca totul e pregatit, parca nu mai ai nicio scuza. Corect?

6. Alatura-te unui grup sau comunitati de stil de viata sanatos

Te poti inscrie in tot felul de cluburi sau grupuri de pe Facebook cu oameni care alearga, merg cu bicicleta, fac yoga sau incearca sa tina diete sanatoase. Sigur exista deja o comunitate cu aceleasi interese ca tine. O sa te ajute sa nu te abati de la program si sa iti indeplinesti scopul. In plus, e amuzant si interesant sa gasesti oameni noi cu care sa impartasesti pareri si planuri.

Acum ca stii ce trebuie sa faci ca sportul si dieta sa nu ti se para o corvoada, afla si Cum sa faci sport distrandu-te.

FOTO: istockphoto.com