Mancatul pe fond nervos

Desi intre mancatul pe fond nervos si depresie exista o diferenta, din moment ce sunt afectiuni diferite, intre cele doua exista o relatie de reciprocitate. Mancatul pe fond nervos este modalitatea prin care persoanele deprimate se simt bine timp de cateva minute, scrie mindbodygreen.com. 

Acest obicei este intalnit in randul persoanelor stresate, care au o viata incarcata, care au renuntat la fumat sau care se confrunta cu probleme emotionale. Unele persoane ajung in punctul in care mananca pe ascuns, apoi resimt un sentiment de vinovatie, in timp ce alte persoane considera mancarea ca fiind un premiu, asa ca profita de orice ocazie pentru a se rasplati.

Mancatul pe fond nervos – 6 solutii pentru a te vindeca

1. Nu te gandi ca exista alimente bune si alimente rele

Ai tendinta sa crezi ca este “normal” sa mananci doar anumite alimente, in timp ce altele nu sunt bune pentru sanatate? Este bine sa te gandesti la sanatatea ta, insa incearca sa nu-ti faci o obsesie din asta. Incearca sa te gandesti ca orice aliment este bun pentru sanatate, chiar si o felie de pizza sau o inghetata, pentru ca in acest fel vei reusi sa eviti sa consumi astfel de alimente atunci cand iti este foame, spun psihologii.

2. Concentreaza-te pe ceea ce te face sa te simti bine

Mancatul pe fond nervos nu este sanatos, insa poti sa te concentrezi pe ceea ce te face sa te simti bine si sa renunti usor, usor la acest obicei. De exemplu, gandeste-te cum te simti in primele 30 de minute dupa ce ai mancat o masa copioasa. Iti place senzatia de balonare, greutate sau alte senzatii pe care le resimti in organism? Este o metoda care te ajuta sa renunti la mancatul in exces, asa ca sanatatea nu iti va mai fi pusa in pericol.

3. Mananca constant

Daca te intrebi cum te poate ajuta sa mananci constant atunci cand te confrunti cu mancatul pe fond nervos, afla ca acest obicei te poate ajuta sa reduci considerabil portiile de mancare si sa ai senztia de satietate. Este suficient sa ai in geanta o gustare sau sa ai cateva fructe la birou. Consuma ceva sanatos ori de cate ori iti este foame si astfel vei reusi sa scapi de acest obicei care iti pune sanatatea in pericol.

4. Fii recunoscatoare pentru ceea ce ai

Acorda-ti timp atunci cand esti la masa si fii recunoscatoare pentru ceea ce ai. Este important sa mananci intr-un ritm potrivit. Nu te grabi sa te ridici de la masa si incearca sa savurezi fiecare bucatica de mancare. Creeaza o experienta care te face sa te simti bine, bucura-te de toate preparatele pe care le savurezi si nu ezita sa te simti bine.

5. Fa-ti timp pentru tine

Este important sa-ti faci timp pentru tine, sa inveti sa te bucuri de viata, sa traiesti experiente de neuitat, sa copilaresti sau sa faci orice alt lucru care te ajuta sa te simti bine. Astfel de lucruri sunt foarte importante in viata, te ajuta sa evoluezi, sa te iubesti pe tine insati si sa fii fericita. Starea de bine tine la distanta mancatul pe fond nervos, asa ca nu mai sta pe ganduri.

6. Nu te critica

Este esential sa intelegi cat esti de importanta. Renunta la critica de sine si incearca sa te simti bine in pielea ta. Nimeni nu este perfect in aceasta lume, asa ca inceteaza sa mai ai asteptari foarte mari de la tine. Invata sa te simti bine asa cum esti, sa te apreciezi cu adevarat si sa te bucuri de fiecare moment in viata. Nu te critica la fiecare pas, nu-ti analiza fiecare centimetru de piele si nu te condamna pentru fiecare kilogram pe care il acumulezi. Nimic nu este pentru totdeauna, totul se poate indrepta.

Iata si un articol despre tulburarile de alimentatie. Adevarul despre anorexie si bulimie!

Foto: Guliver