Relatia dintre mancare si starea de spirit e foarte stransa. Ba chiar exista niste obiceiuri alimentare care te fac furioasa. Afla ce nu e bine sa mananci daca vrei sa fii mereu calma si relaxata.

Nu acordam destul de multa atentie sensibilitatii corpului uman. Nici capacitatii pe care o are mancarea sa ne echilibreze emotional sau sa ne scoata din minti. In realitate, mancarea te poate face trista, vesela sau furioasa.

Unele alimente pot sa iti distruga armonia interioara, scrie Thealternativedaily.com. Cercetatorii spun ca schimbarile bruste de comportament si tendintele de furie pot fi cauzate de ceea ce ai mancat la ultima masa.

Ce obiceiuri alimentare te fac furioasa

Grasimile trans

Un studiu al Universitatii din California demonstreaza cum cu cat mananci mai multe grasimi trans, cu atat devii mai nervoasa. Asta pentru ca grasimile trans interfereaza cu Omega 3, grasimile esentiale din organism care iti dau energie si te mentin in echilibru. Iar lipsa de grasimi Omega 3 a fost corelata cu depresia si comportamentul antisocial. Studiul, realizat pe 945 de femei si barbati, a aratat ca oamenii devin mai agresivi dupa ce consuma grasimi trans. Cercetarea nu demonstreaza exact relatia cauzala dintre grasimile trans si furie, insa arata ca persoanele care nu isi stapanesc temperamentul mananca mai mult junk food decat cele calme. Poate fi un cerc vicios. Mananci grasimi trans ca sa te simti mai bine, dar te simti mai rau. Si, atunci, devii si mai nervoasa.

Mai bine evita prajuturile, chipsurile, gogosile si biscuitii, care contin intre 30 si 50% grasimi trans.

Carbohidrati procesati si inlocuitori de zahar

Carbohidratii procesati sunt alt tip de alimente care au legatura cu comportamentul agresiv. Nutritionistul Nicolette Pace spune ca, daca mananci carbohidrati prelucrati, te poti simti bine pe loc. Dar dureaza putin. Mancarea plina de calorii nu da organismului tau substantele nutritive de care are nevoie ca sa faca fata stresului cotidian.

Nutritionistul Natalie Duhamel spune ca, pe langa faptul ca reprezinta un risc de a face cancer, diabet si boli de inima, zaharul rafinat ii poate face pe oameni depresivi, nervosi si chiar violenti. Fenilalanina este un aminoacid care se gaseste in mod natural in proteine cum ar fi carne, lapte, banane sau oua. Dar el se afla, intr-o cantitate redusa, si in indulcitorul artificial numit aspartam, unul dintre cele mai folosite. Un nivel ridicat de fenilalanina a fost corelat cu ADHD si tulburari de comportament si emotionale.

Nu mananci destul

Nu numai ca unele alimente favorizeaza comportamentul agresiv, dar vei pati la fel daca obisnuiesti sa sari peste mese. Vei fi mai stresata si asta te va irita.

Un alt studiu a demonstrat ca, atunci cand scade nivelul de serotonina din organism, anumite zone din creier responsabile cu contolul furiei sunt afectate in sensul ca poti incepe sa ai emotii incontrolabile. Mai mult decat atat, deficitul de nutrienti, ca magneziu, mangan, vitamina C sau unele vitamine B iti pot afecta comportamentul. Un studiu realizat pe detinuti a aratat ca cei carora li se administrau vitamine suplimentar erau mai putin agresivi.

Asadar, ca sa fii echilibrata, sa poti face fata unor situatii care te solicita fara sa te infurii din orice, evita aceste obiceiuri alimentare care te fac furioasa. Mananca mancare sanatoasa. Nu junk food, nu produse de patiserie sau produse procesate de pe rafturile supermarketurilor, nu prea multe prajituri, mai ales daca sunt indulcite cu inlocuitori. Fructele si legumele de sezon sunt cea mai desteapta alegere pe care o poti face cand vine vorba de mancare pentru un stil de viata echilibrat si sanatos.

Acum ca stii ce sa eviti ca sa nu te infurii prea des, Invata sa faci alegeri alimentare mai bune pentru tine.

FOTO: istockphoto.com