vrei sa slabesti

Sa-ti faci cate un smoothie la micul dejun ori dupa-amiaza, in loc de ceva dulce, poate parea o idee buna daca vrei sa slabesti. Asa si e! Dar cu o conditie: sa folosesti in smoothie niste ingrediente mai speciale! Altfel, e posibil chiar sa te ingrasi fara sa-ti dai seama…

Cu smoothie-urile lucrurile sunt putin mai complicate decat par. Da, smoothie-urile sunt o alternativa foarte buna la dulciuri si la alte snacks-uri pe care, poate, esti tentata sa le “degusti” prea des, insa, daca nu stii cum sa le prepari, e posibil sa te ingrase in loc sa te ajute sa slabesti. Asta fiindca, de cele mai multe ori, suntem obisnuite sa ne facem smoothie-uri din fructe si… atat! Iar asta inseamna muuulte calorii.

Vrei sa slabesti? S.O.S: fructe in smoothie

Sa luam bananele. O banana medie are in jur de 140 de calorii, potrivit weightlossresources.co.uk. Daca pui in smoothie o banana intreaga – si de multe ori punem banane fiindca sunt cele mai la indemana si dau si consistenta aceea cremoasa – si mai adaugi si alte cateva fructe, e posibil sa ajungi sa-ti faci smoothie-ul mult prea caloric. Asta ar fi o greseala daca vrei sa slabesti. Si lista micilor greseli atunci cand iti faci un smoothie, poate continua. Dar nu despre asta vorbim astazi! Astazi, ne concentram pe acele ingrediente pe care le putem folosi intr-un smoothie ca sa acceleram procesul de slabire.

Semintele de chia

Nu stiu daca stiai dar semintele de chia sunt considerate un adevarat inhibitor de apetit – intr-o lingura si jumatate de seminte de chia (aproximativ 30 de grame) sunt zece grame de fibre si cinci grame de proteine, potrivit cookinglight.com. Institutul American de Medicina recomanda ca femeile sa consume in jur de 21-25 de grame de fibre zilnic, iar Departamentul de Agricultura al SUA recomanda ca necesarul de proteine sa fie de 46 de grame. Atat fibrele, cat si proteinele sunt nutrienti pretiosi pentru slabire – te ajuta sa te mentii satula mai mult timp fiindca regleaza zaharul din sange. Semintele de chia sunt gelatinoase si se umfla cand sunt puse in lichid, deci dau smoothie-ului o consistenta cremoasa si il fac super-hranitor.

Cum folosesti seminte de chia la smoothie: adauga la un pahar mare de smoothie o lingura, maximum doua, de chia. Poti pune semintele de chia in blender, cu restul ingredientelor sau le poti lasa la inmuiat 15-20 de minute inainte sa le combini in smoothie.

Fructe de padure

Daca vrei sa slabesti cu smoothie-uri, concentreaza-te pe fructe de padure, cand adaugi fructe: capsuni, afine, zmerura, mure. Dintre toate fructele, acestea au cele mai multe fibre, care ajuta la digestie si previn balonarea. Cele mai multe fibre le gasesti in zmeura – o ceasca de zmeura are opt grame de fibre si in capsuni – o ceasca de capsuni are trei grame de fibre, potrivit popsugar.com. Si sa nu uitam nici de afine, se numara printre fructele cu cele mai putine calorii!

Lapte vegetal

Adica: lapte de migdale, lapte de soia, lapte de ovaz si orice alt tip de lapte vegetal iti mai place. In general, laptele vegetal este mai slab in grasimi decat laptele de vaca si nu ingrasa atat de tare. Incearca, totusi, sa-ti prepari singura laptele vegetal in casa, fiindca asa ii poti controla mai usor ingredientele – nu contine conservanti, arome artificiale si alte ingrediente nedorite. Adauga maximum o ceasca de lapte la smoothie!

Vegetale verzi

Iti povesteam mai sus ca un smoothie facut doar din fructe poate sa ingrase. De aceea, e important sa adaugi si vegetale si legume verzi. Spanacul, varza kale, patrunjelul, dar si broccoli-ul, telina, castravetii – toate sunt pline de fibre si contin putine calorii. Prin urmare, echilibreaza un smoothie prea dulce. Iata si ce vegetale dau savoare unui smoothie verde! Nu-ti fie frica sa adaugi vegetale la smoothie – pune o mana – doua de frunze si/sau una-doua legume verzi.

Scortisoara

Daca vrei sa slabesti, adauga in smoothie-ul tau preferat si un praf de scortisoara! Face minuni: scortisoara regleaza nivelul zaharului din sange si, mai mult, influenteaza modul in care zaharul este metabolizat in corp, prevenind transformarea lui in grasimi. Si beneficiile ei nu se opresc aici: scortisoara intarzie “trecerea” alimentelor din stomac in intestine, iar asta inseamna ca ti se va face foame mai greu, potrivit fitday.com. Adauga cam 1/8-1/4 lingurita de scortisoara in smoothie. Merge perfect cu fructe de padure, cacao, banana, mar.

Iata si trei retete de smoothie fara calorii care pot sa te inspire!

Foto: Guliver