E mai sanatos sa ai o gustare sau doua pe zi si sa mananci mai putin la mesele principale. In plus, te ajuta sa slabesti!

Te-ai tot intrebat cum e mai bine sa iti imparti mesele incat sa fie mai sanatos si sa iti mentii greutatea? Daca sa mananci trei mese mai mari sau cinci-sase mai mici pe durata unei zile? E bine sa iei o gustare. Nu numai ca e placut sa rontai ceva in miezul zilei, dar este si necesar.

Editorul Pickthebrain.com a facut o comparatie intre cum s-a simtit avand trei mese mari, principale, pe zi, si avand mese mai mici, cu doua gustari sanatoase. Iata ce argumente are „pentru” a avea una sau doua gustari in fiecare zi.

De ce bine sa iei o gustare

1. Ai sanse mai mari sa iti tii greutatea sub control

Se spune ca slabirea e rezultatul unei diete in proportie de 70%-75%. Restul se datoreaza sportului. Asa ca ceea ce mananci e super important ca sa iti mentii greutatea sub control. Cand mananci portii mari, in prima faza te simti prea satula. Te simti inconfortabil si apoi, dupa cateva ore, nivelul zaharului din sange scade, consumandu-ti toata energia. O gustare la mijlocul diminetii sau dupa amiaza sunt o cale buna prin care iti poti potoli foamea si ti-ar da energie peste zi. Totusi, trebuie sa fii atenta la ceva: asigura-te ca mesele principale ale zilei nu sunt uriase! Cel mai bine ar fi sa planuiesti in avans ce gustari vei lua. Daca astepti pana in ultimul moment, cand ti se face foame, o sa alegi ceva mai gras si o cantitate mai mare.

2. O gustare iti opreste impulsul de a manca

Asigura-te ca nu ajungi niciodata in faza lui „Mor de foame!”. Pentru ca e critica! Ai fost vreodata la magazin cand erai flamanda? Sigur ca ai fost. Si, recunoaste, nu ai cumparat numai junk food? Mie asa mi se intampla. De aceea, e bine sa iei o gustare sanatoasa, pe care sa ti-o pregatesti sau macar la care sa te gandesti inainte sa ti se faca foame. Astfel, nu te vor mai apuca toate poftele.

3. Esti mai productiva si te simti mai bine

Intr-o zi plina, mesele grele, pline de carbohidrati, grasimi si zahar, stresul si graba pot face sa iti scada dramatic nivelul de energie. Daca alegi o gustare mica si usoara, organismul tau o sa aiba ce sa consume pe durata intregii zile si, astfel, o sa ai energie mai mult timp. Nu numai ca o sa ai mai multa energie, dar nu vei mai fi somnoroasa si o sa lucrezi la potential maxim!

Asa cum am mai spus, solutia ca sa ai o dieta adecvata si care sa te ajute sa slabesti sau sa te mentii la o anumita greutate este sa iti planifici mesele. Include in ritualul tau zilnic cate o gustare. Una la mijlocul diminetii si una dupa amiaza. Micsoreaza mesele principale. Fa miscare. O sa te simti mult mai bine!

Acum ca stii ca e bine sa iei cate o gustare, afla si 5 reguli pentru gustari sanatoase si nevinovate.

FOTO: istockphoto.com