Exista alimente care te ajuta cand poftesti zahar! Pentru ca nu esti singura care vrea sa renunte la dulciuri si pentru ca am cautat remedii sanatoase care sa ajute in acest demers, am gasit solutii aprobate de nutritionisti pe Independent.

Nu, nu trebuie sa renunti la tot ce e dulce cand renunti la zahar. Dar poti sa consumi alimente care te ajuta cand poftesti zahar, pentru ca dorinta de a manca nesanatos sa dispara.

Zaharul este toxina absoluta a zilelor noastre. Asta pentru ca zaharul este asociat cu obezitatea, diabetul si functionarea anormala a creierului. In plus, consumul de zahar imbatraneste pielea si, mai ales, zaharul da dependenta.

Cu cat reduci consumul de zahar cu atat iti vine sa mananci mai mult. Exista alimente care te ajuta cand poftesti zahar, care iti satisfac pofta de dulce fara sa iti saboteze dieta.

7 alimente care te ajuta cand poftesti zahar

  • Ulei de cocos

Desi este un aliment bogat in grasimi saturate, uleiul de cocos poate fi unul dintre acele alimente care te ajuta cand poftesti zahar. Doua lingurite de ulei de cocos alina pofta de dulce si ofera o senzatie de satietate de pana la 5 ore.

  • Ceai de lemn dulce

De altfel, orice ceai dulce in mod natural te poate ajuta sa scapi de nevoia de a da buzna la raftul cu bunatati interzise.

  • Cartofi dulci

Cartofii dulci sunt deliciosi si sunt… dulci. In mod natural dulci. Iti recomandam sa ii tai in bucati, sa ii ungi cu ulei de cocos si sa le adaugi un praf de scortisoara si paprika afumata inainte de a-i coace. O portie de cartofi dulci astfel pregatiti face parte din categoria de alimente care te ajuta cand poftesti zahar.

  • Batoane de morcovi

Inca unul dintre alimentele care te ajuta cand poftesti zahar. Batoabele de morcovi sunt pline de fibre ce te ajuta sa te saturi, de indulcitori naturali si daca ii mananci cu guacamole, deja ai o masa sanatoasa si savuroasa fara carne.

  • Kombucha

Daca ai o dependenta de bauturi carbogazoase, iti va fi greu sa renunti la zaharul lichid (cel mai periculos de altfel). Insa exista o solutie: kombucha, o bautura fermentata, usor acidulata.

  • Unt de alune

Untul natural de alune este unul dintre cele mai eficiente alimente care te ajuta cand poftesti zahar. Untul de migdale este mai dulce, de exemplu, la fel si cel din caju. In plus, sunt pline de grasimi si proteine ce ofera senzatia de satietate.

  • Ciocolata neagra cu 85% cacao

Ciocolata neagra are multe beneficii pentru sanatatea ta, mai ales daca are continut crescut de cacao. Este poate cel mai savuros dintre aceste alimente care te ajuta cand poftesti zahar.

Citeste si: Dependenta de dulce se poate trata cu un gadget inovativ

Foto: Guliver