Ce sa mananci cand ai menstruatie si ce sa eviti.

Ce sa mananci cand ai menstruatie? Ce sa eviti? Cat conteaza alimentatia daca suferi de sindrom premenstrual? Destul de mult! Unele alimente iti fac bine, iar altele, dimpotriva! De exemplu, cartofii albi iti sunt inamici, iar cei dulci te ajuta!

Cele mai multe femei cred ca durerea si suferinta sunt inevitabile in perioada menstruatiei. Numai ca nu e asa! Iar solutiile contra durerii s-ar putea sa se gaseasca in propria bucatarie! Pentru ca, potrivit Mindbodygreen.com, unele alimente pot diminua sindromul premenstrual, in timp ce altele il pot agrava.

Alimentatia influenteaza hormonii si, implicit, simptomele de sindrom premenstrual: lipsa somnului, stresul, oboseala, durerile. Daca iti schimbi alimentatia si inveti ce sa mananci cand ai menstruatie, dar si ce sa eviti, iti poti ajuta sistemul endocrin si poti echilibra hormonii, astfel incat sa ai mai multa energie, sa te simti si sa arati mai bine, dar si sa iti creasca apetitul sexual!

Ce sa mananci cand ai menstruatie

1. Frunze verzi

Varza kale nu e foarte populara in Romania, dar o poti gasi. Contine Indole-3-Carbinol, o substanta care echilibreaza hormonii. Daca nu gasesti sau nu iti place kale, poti manca varza, varza de bruxelles, conopida sau broccoli.

2. Cartofi dulci

Ce sa mananci cand ai menstruatie? Ce parere ai despre cartofii dulci? Sunt plini de vitamina A, care ajuta la reglarea estrogenului in exces, echilibreaza glicemia si iti imbunatatesc starea de spirit.

3. Naut

Nautul contine vitamin B6, care creste progesteronul, combate stresul si alte probleme legate de menstruatie.

4. Iaurt de cocos

Desi e bine sa eviti lactatele si soia, probioticele naturale din iaurt sunt importante pentru stomac, asa ca e bine sa mananci iaurt. Cea mai buna idee este sa iti faci iaurt din lapte de cocos.

Ce produse sa eviti in timpul menstuatiei

1. Cafeina

E bine sa stii ce sa mananci cand esti la menstruatie, dar e la fel de important sa stii ce sa eviti! Prima pe lista este cafeina. Crezi sau nu, o singura ceasca de cafea poate sa-ti dea peste cap sistemul endocrin pentru 24 de ore. De ce? Substantele stimulante isi fac de cap cu zaharul din sange si cu cortizolul, iar organismul tau va lupta o zi intreaga sa isi revina.

2. Soia

Soia neprocesata si organica poate fi buna intr-o mica masura, dar cea procesata si modificata genetic, cum este cea din laptele de soia, branza de soia si “carnea” de soia, pot creste estrogenul. Nu manca nici alte alimente modificate genetic sau care au fost tratate cu pesticide!

3. Cartofi albi

Alimentele cu mult amidon, printre care si cartofii albi, produc variatii ale glucozei din sange, ceea ce poate avea efecte pe termen lung asupra sanatatii tale.

4. Indulcitorii artificiali

Chiar daca eviti dulciurile cu zahar, daca mananci multe alimente cu indulcitori artificiali, nu ai rezolvat nimic! Indulcitorii artificiali sunt la fel de nesanatosi ca zaharul! Chiar si stevia, care e un indulcitor natural, poate crea probleme daca o consumi in cantitati mari, pentru ca inhiba ovulatia. Daca vrei ceva dulce, consuma putina miere naturala sau nectar de cocos, pentru ca au un impact mai mic asupra sangelui.

FOTO: Guliver

Citeste si: Invata sa treci cu usurinta peste sindromul premenstrual.