Chiftele vegetariene

Reteta zilei de astazi te va cuceri, cu siguranta, pentru ca se prepara in numai 30 de minute si nu atenteaza la silueta: o portie are doar 20 de calorii. Iti propunem, asadar, sa gatesti chiftele vegetariene.

La aceasta reteta nu vom folosi fasole – asa cum apare in traditionalul preparat vegetarian – ci conopida, orez brun si quinoa. Dar vei mai avea nevoie si de faina de ovaz, oua, ceva usturoi si condimente.

Alegand sa pregatesti aceste chiftele vegetariene, nu doar vei castiga timp – prepararea dureaza 30 de minute -, ci vei avea parte, la final, de o cina cu adevarat delicioasa.

Chiftele vegetariene

INGREDIENTE

3 cani de flori de conopida (fara codite) – aproximativ o conopida de marime medie
3 cani de seminte de quinoa gatite sau / si orez brun fiert
3/4 de cana de ingrediente “uscate” – faina de ovaz, pudra de migdale si pesmet
4 oua
1 lingura cu varf de condimente (pudra de chili, boia de ardei si chimion
2 linguri de sare kosher
ulei de masline suficient incat sa permita chiftelelor sa se prajeasca

PREPARARE
Fierbe florile de conopida timp de cinci minute in apa cu sare. Dupa ce s-au fiert, farama-le usor cu furculita si lasa-le la scurs.

Pune semintele de quinoa si / sau orezul brun (este alegera ta daca vrei si orez brun in aceasta reteta) si conopida intr-un blender sau intr-un robot de bucatarie si amesteca-le pana cand devin aproape o pasta usor grunjoasa.

Transfera acest amestec intr-un bol mai mare si incorporeaza si celelalte ingrediente. Amesteca pana ce totul devine o compozitie omogena, asemanatoare chitelelor clasice.

Formeaza bulete de dimensiunea dorita – o chifeluta care incape intr-o lingura ar fi marimea ideala. Trece chiftele vegetariene astfel formate prin faina sau pesmet.

Incinge intr-o cratita uleiul de masline si lasa chifetlutele sa se prajeasca, la foc mediu, cate 2-3 minute pe fiecare parte.

Dupa ce s-au rumenit frumos, fara sa se arda, scoate chiftelele pe un servet de bucatarie curat, care sa absoarba surplusul de ulei.

Poti consuma chiftelele vegetariene simple, cu salata sau in combinatie cu diferite sosuri raw vegane ale caror retele le-am detaliat noi, AICI.

Tips

Compozitia si ingredientele pe care ti le-am prezentat, sunt suficiente pentru 12 portii. O portie contine doar 20 de calorii.

In cazul in care observi ca nu se incheaga compozitia pentru chiftele vegetariene, ia aproximativ 1/3 din ea si introdu-o inapoi in blender, unde sa o mixezi pana ajunge la consistenta humusului. Acum ar trebui sa fie suficient pentru a tine ingredientele laolalta.

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante! 

Foto: Guliver