Se vorbeste mult despre dieta ketogenica. Este o varianta sanatoasa de a te hrani? Descopera tot ce trebuie sa stii despre dieta ketogenica de la specialistii in nutritie de pe Mind Body Green.

Desi nu este un regim alimentar nou, dieta ketogenica a devenit din ce in ce mai populara, promovand pierderea in greutate. Dieta ketogenica este folosita de mult timp in spitale si clinici, drept tratament pentru copiii si adultii ce sufera de epilepsie. Este stricta (extrem de stricta!) si urmeaza anumite reguli, in principal legate de consumul de carbohidrati, grasimi, proteine. In aceasta dieta trebuie sa consumi de la 25 la 35 de grame de carbohidrati (minus fibre) pe zi. Restul dietei trebuie sa cuprinda 5% proteine si apoi 70-80% grasimi.

Scopul dietei ketogenice este de a determina corpul sa arda ketoni, in locul carbohidratilor, pentru a produce energie. Cand corpul este privat de carbohidrati, grasimea se distruge usor si ketonii se formeaza in ficat, fiind metabolizati in energie, in locul glucozei.

Cand dieta ketogenica este urmata strict, ketonii in exces produsi de corp pot fi masurati in urina. Desi exista dovezi ce sustin dieta ketogenica in scop clinic, acest regim alimentar, adoptat de oamenii ce vor sa isi optimizeze alimentatia, este controversat.

Specialistii de la Mind Body Green prezinta argumentele pro si contra.

Argumetele PRO pentru a tine o dieta ketogenica

  1. Dieta ketogenica reduce nivelul insulinei (si inflamatia)

Insulina este hormonul ce duce glucoza din sange la muschi si tesuturi. Cu cat nivelul insulinei este mai mare, cu atat inflamatia din corp creste. Dieta ketogenica poate ajuta sa reduci nivelul insulinei si al inflamatiei.

  1. Poti sa slabesti

In unele cazuri, oamenii ce au urmat acest tip de regim au raportat pierderi in greutate. Motivul este satietatea crescuta datorita consumului de grasime (lipidele se digera greu si echilibreaza zaharul din sange).

In plus, consumul redus de carbohidrati va reduce si retentia apei in organism, deci persoanele care tin acest regim arata si se simt mai slabi.

  1. Regimul keto te poate ajuta sa consumi mai multe grasimi sanatoase

Grasimile sunt cruciale pentru sanatatea ta si de cele mai multe ori renuntam la ele. Daca alegi sa consumi grasimi sanatoase din avocado, nuci sau peste salbatic, atunci dieta ketogenica poate fi benefica.

  1. Este metoda ideala sa scapi de dependenta de zahar si sa elimini toxinele

Intrucat principiul de baza al dietei keto este consumul de pana la 35 de grame de carbohidrati, vei renunta la zahar procesat cu totul. Ceea ce recomanda toti medicii!

De ce sa NU tii o dieta ketogenica

  1. Dieta ketogenica este greu de tinut

Partea cea mai dificila este calcularea stricta a nutrientilor, pentru fiecare masa. Trebuie sa ai la fiecare masa 80% grasime, 10% carbohidrati si 15% proteine.

  1. Multi oameni ajung sa consume grasimi nesanatoase

Partea nu tocmai buna a acestui regim alimentar este consumul crescut de grasime. Din pacate, multi oameni aleg sa consume grasime animala, grasime saturata. Desi carbohidratii sunt eliminati, facand astfel grasimile ingerate mai putin periculoase, aceste grasimi saturate nu sunt deloc sanatoase. In plus, pentru o dieta ketogenica sanatoasa, este necesar sa consumi produse organice, carne de cea mai buna calitate si lactate de asemenea.

  1. Nu te poate ajuta sa slabesti pe termen lung

Desi se remarca o pierdere semnificativa in greutate, pe termen lung dieta ketogenica este greu de tinut, tocmai din cauza strictetii.

Sfaturile nutritionistilor

Daca iti doresti sa tii o dieta ketogenica, specialistii dieteticieni recomanda:

  • sa alegi cele mai sanatoase grasimi pentru procentul de 80% din alimentatie: avocado, oua, migdale.
  • sa consumi cat de multe legume verzi poti. Sunt pline de nutrienti si cu indice glicemic mic.
  • sa consumi produse de origine animala de calitate.
  • sa te hidratezi bine, sa consumi multa apa, pentru a preveni aparitia constipatiei.
  • sa te opresti daca realizezi ca efectele negative le depasesc pe cele pozitive.

Daca nu vrei sa incerci dieta ketogenica pentru ca ti se pare prea stricta, ai putea totusi sa urmezi cele mai de pret sfaturi ale medicilor. Sa renunti la zahar, alimente procesate sau de calitate inferioara, sa consumi cat poti de putini carbohidrati si grasimi nesaturate. Toate acestea vor sustine un nivel redus al inflamatiei in corp.

Citeste si: Cat zahar pe zi este recomandat sa consumi ca sa ai greutatea dorita

Foto: Guliver