Crezi ca tii o dieta sanatoasa si eficienta dar, daca nu esti atenta, unele carente sau excese alimentare iti pot distruge tenul!

Felul in care mananci are un rol esential asupra sanatatii si frumusetii pielii tale. Uneori crezi ca tii o dieta sanatoasa si eficienta, care sa te ajute sa slabesti si sa aduca un plus de stralucire pielii tale. Dar te-ai gandit vreodata ca tocmai dieta aceea iti creeaza probleme cu acneea?

Dieta sanatoasa si eficienta poate deveni un inamic, daca nu e tinuta cum trebuie

Makoto Trotter, medic naturopat la Toronto, a vorbit pentru Mindbodygreen.com despre pericolele dietelor asupra pielii. Si a luat pe rand 3 diete foarte populare.

Dieta vegetariana

Oamenii devin vegetarieni dintr-o multime de motive: din considerente etice, pentru sanatate sau pentru ca nu le place carnea. Dietele vegetariene sunt asociate cu alimentatia sanatoasa. Si asta nu e ceva gresit. Doar ca ele trebuie sa fie echilibrate.

Asadar, atunci cand devii vegetariana trebuie sa compensezi lipsa carnii cu vitamine si minerale vegetale. In primul rand, ai grija la vitamiba B12 si la fier, ca sa previi anemia. In al doilea rand – atrage atentia medicul – daca nu mananci carne vei fi tentata sa consumi multi carbohidrati. Iar excesul de carbohidrati inseamna acnee.

Daca ai nevoie de proteine si esti vegetariana, vei consuma lactate. Dar multe persoane sunt sensibile la lactate si acest lucru se poate vedea pe pielea ta. Cum? Tot prin acnee. Cel mai bine este sa iti iei proteinele din leguminoase. Acestea sunt cele mai bune surse pentru vegetarieni.

Dieta raw vegana

Te gandesti ca nu poate fi nimic mai sanatos decat dieta raw vegana. Asa e? Raw veganii nu mananca lactate, nu mananca oua sau carne. Mananca fructe si legume crude, dar si seminte si cereale care pot fi consumate fara sa fie gatite la caldura.

Dar multi raw vegani nu au prea mult timp sa se documenteze asupra acestei diete si nici sa incerce prea multe retete. Si atunci, risca sa consume foarte multe sucuri de fructe si legume. In general, sucurile sunt facute din fructe si legume cu amidon, printre care este sfecla rosie, care are mult zahar.

Cand consumi sucuri naturale dulci, zaharul este absorbit foarte repede in sange. Faptul ca storci alimentele indeparteaza fibrele si face asimilarea mult mai rapida. Daca esti predispusa la acnee, pielea ta este foarte sensibila la zahar. Asa ca, daca vrei o dieta sanatoasa si eficienta, ai grija ca dieta raw vegana sa fie foarte echilibrata. Fara prea mult zahar si cu consum echilibrat de lichide si alimente solide.

Dieta Paleo

Alimentatia inspirata din Paleolitic inseamna o dieta sanatoasa si eficienta pentru multa lume. Poate ameliora multe probleme de sanatate, daca este tinuta corect. Ea se bazeaza pe alimentele de baza, de obicei bogate in proteine si grasimi bune. Si pe un consum redus de carbohidrati, pentru ca se evita produsele pe baza de cereale si leguminoasele.

Cei care tin dieta Paleo mananca oua, nuci, alune, seminte, ulei de cocos, unt, ulei de masline, avocado, fructe si legume de sezon, peste din natura, nu de crescatorie. In unele diete Paleo sunt acceptate si lactate: iaurt, chefir si branza veche.

Problemele legate de piele apar din cauza a doua alimente foarte consumate in aceasta dieta: ouale si lactatele. Aceste doua alimente se afla pe locul al doilea, dupa carbohidrati, in randul alimentelor care cauzeaza acnee.

De fapt, problema cu aceste diete tine de echilibru. Toate tipurile de alimente sunt bune pentru organism, in conditiile in care pastrezi un echilibru in farfurie. Nu e bine nici sa renunti de tot la carbohidrati, pentru ca lipsa acestora poate duce la cresterea nivelului de cortizol. Cortizulul este hormonul stresului, iar cresterea acestuia duce la o crestere a glicemiei. Invata sa mananci echilibrat. In felul acesta vei slabi, vei fi mai sanatoasa si vei avea o piele cu adevarat frumoasa!

Acum ca stii ce greseli de dieta poti face, fara sa iti dai seama, afla si Cele mai mari greseli de beauty ce favorizeaza acneea.

FOTO: istockphoto.com