Stii deja ca micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, insa te-ai intrebat de ce? Dr Oz iti ofera raspunsuri la intrebarea de ce sa nu sari peste micul dejun.

Masa de dimineata este cea care iti asigura, de regula, energia si nutrientii necesari pentru intreaga zi. In afara de aceste motive deja “clasice” sunt altele pe care le detaliem mai jos.

De ce sa nu sari peste micul dejun

Este un bogat bagaj nutritional. Te poti bucura de beneficiile nutritive ale micului dejun daca mananci alimentele potrivite, spune Dr Oz. Cumpara ingredientele si gateste cu atentie – multe dintre cereale din comert si alimentele semipreparate sunt bogate in sare, zahar si grasimi nesanatoase care contribuie la aparitia diabetului, a obezitatii si la cresterea tensiunii arteriale. Asa ca, “tine-te departe de sucurile de fructe (acestea pot avea la fel de mult zahar ca si sucurile carbogazoase!) si alege cereale integrale (ovazul este o optiune), fructe si legume proaspete. De asemenea, opteaza pentru proteinele sanatoase cum ar fi ouale si peste slab”, este sfatul lui Dr. Oz.

Sa nu sari peste micul dejun daca vrei un sistem imunitar puternic

Nutritia joaca un rol important in determinarea functiilor sistemului imunitar, iar un mic dejun sanatos poate reprezenta o semnificativa sursa de nutrienti. Un studiu realizat de specialisti ai Universitatii Cardiff au descoperit ca aceia care iau in mod regulat micul dejun au un risc mai scazut de a contacta raceli sau de a face gripa, in comparatie cu cei care nu au acest obicei.

Aceiasi specialisti sunt de parere ca diversitatea alimentara este si ea foarte importanta. Asa ca, de la antioxidantii dintr-o ceasca de ceai bauta dimineata si pana la probioticele din iaurt, variantele de a-ti diversifica micul dejun sunt si ele multiple.

Tine in frau greutatea corporala. Doctor Oz sustine studiile care demonstreaza ca micul dejun iti poate influenta masa corporala, desi date exacte in acest sens nu exista. Insa specialistii in nutritie cred ca micul dejun poatepreveni supraalimentarea din timpul zilei si, mai mult decat atat, furnizeaza nutrientii necesari mentinerii unei greutati corporale optime. Daca te trezesti ca ca iesi pe usa fara sa fi mancat ceva la micul dejun, ia macar o mana de migdale sau de nuci si rontaie-le in drum spre birou. Ele te pot ajuta sa nu te infometezi pana cand vei lua pranzul.

Micul dejun reduce riscul de diabet de tip 2. Conform unui studiu publicat de American Journal of Clinical Nutrition, daca sari peste micul dejun o data intr-o saptamana, pe termen esti mai predispus la diabet de tip 2. O alta cercetare stiintifica facuta la Harvard semnaleaza faptul ca femeile care ocaziona sar peste micul dejun au un risc mai mare de a face diabet decat acelea care iau micul dejun in mod regulat. Toata aceasta situatie este cauzata de dereglari ale nivelului de insulina secretata in organism. Astfel, dupa ce ai dormit, iar corpul tau s-a relaxat, ai nevoie de o stabilizare a nivelului de insulina astfel incat functiile organismului tau sa se defasorare corect.

Te ajuta sa nu te ingrasi. Ar trebuiu sa nu sari peste micul dejun daca doresti sa iti tii greutatea sub control. O masa de dimineata bogata in fructe, legume si cereale integrale, dar si cu proteine sanatoase din oua si peste slab te pot tine satula ore bune. Asa ca, daca ai renunta la gustarile dintre mese, greutatea ta ar avea de suferit.

“Daca mananci un mic dejun consistent, dar iei o cina frugala, vei constata ca vei slabi. Efectul provine de la felul in care ora de masa influenteaza productia de hormoni care determina senzatia de satietate. Incearca sa te trezesti cu 15 minute mai devreme decat de obicei astfel incat sa te poti bucura de un mic dejun satios, gustos si bogat in nutrienti”, spune Dr Oz.

Tot el subliniaza ca micul dejun ajuta la imbunatatirea memoriei si a concentrarii, ca ofera un plus de energie si chiar contribuie la dispozitia de peste zi.

De asemenea, el iti recomanda sa renunti la alimentele cu zahar sau cu carbohidrati – acestea te pot da peste cap din punct de vedere hormonal – si sa mananci fibre si proteine la micul dejun pentru a te bucura din plin de efectele acestei mese.

Daca vreti sa aflati si mai multe retete si ponturi de nutritie, aflati ca Dr. Oz vine in Romania pe 25 mai. Il puteti intalni la Sala Palatului, iar biletele le puteti cumpara de AICI.