Rutina, somnul insuficient si un mic dejun nepotrivit te pot impiedica sa slabesti atat de mult pe cat ti-ai dori. Cum faci sa remediezi problmea?

Formula clasica atunci cand vrei sa slabesti este simpla: arde mai multe calorii decat consumi! Mananca mai putin si misca-te mai mult! Dar oricine a facut acest lucru – a numarat caloriile si a respectat un program de exercitii in incercarea de a slabi – stie ca nu e asa usor pe cum pare.

Oricine tine o dieta face, in mod inevitabil, diferite greseli, scrie Health.com. De obicei, fara sa realizeze acest lucru. Dar oricine poate gresi atunci cand tine o cura de slabire. Important este sa inveti sa slabesti corect. 

Cand stilul de viata te impiedica sa slabesti

Prea multe proteine. “Proteinele sunt importante, dar, daca mananci prea multe, excesul va fi stocat sub forma de grasimi”, spune Felicia Stoler, nutritionist. Iar femeile au nevoie de numai 46 de grame de proteine pe zi.

Prea putine legume. Multe persoane nu ating tinta recomandata, de doua cesti si jumatate de legume pe zi, spune nutritionistul. Daca vrei sa te asiguri ca mananci destule legume, pune-le pe farfurie la fiecare masa: cateva felii de rosie la micul dejun, alaturi de omleta, sau doua linguri de spanac langa pestele de la pranz.

Bei doar un pahar cu suc la micul dejun. Sucurile – chiar si naturale, stoarse in casa – cresc nivelul de zahar din sange, asa ca organismul tau incepe sa produca insulina. Daca la micul dejun bei doar un pahar cu suc de fructe, mai tarziu o sa ti se faca foame si o sa mananci prea mult. Mai bine mananca proteine si fibre la micul dejun, cum ar fi oua si paine din faina integrala.

Ca sa slabesti, variaza exercitiile fizice si alimentatia. Rutina nu te ajuta!

Supraestimezi pierderea in greutate. De obicei, pierzi mult in greutate atunci cand incepi o cura de slabire, in primele zile. Dupa care, scaderea stagneaza. Nu trebuie sa te descurajezi si sa renunti la dieta pentru ca nu slabesti in ritmul in care ai vrea.

Dormi prea putin. Hormonii care controleaza apetitul si foamea sunt influentati de cat de mult dormi. Daca nu dormi suficient, o sa fii tentata sa mananci orice, fara sa te mai gandesti la consecinte.

Mai mult sport, mai multa mancare. Un studiu recent arata ca persoanele care au alergat un kilometru si jumatate ca sa slabeasca au mancat de doua ori mai mult dupa aceea. Daca faci sport, nu inseamna ca trebuie sa mananci mai mult. Regula este valabila cand vrei sa slabesti.

Nu iti organizezi bine timpul. In unele saptamani iti e greu sa gasesti jumatatea aia de ora necesara pentru a-ti face antrenamentul. De aceea, e bine sa ai un plan de rezerva. Chiar si 10 minute de exercitii cardio de pe Youtube te pot pune in miscare si pot consuma cateva calorii.

Prea multa rutina. Nu poti sa faci aceleasi exercitii mereu si mereu si sa te astepti la aceleasi efecte. Ca sa ai rezultate si sa slabesti, variaza frecventa, intensitatea si ritmul.

Nu lucrezi cu greutati. De obicei, femeile care incep sa slabeasca facand exercitii cardio se multumesc doar cu acestea. Dar, ca sa iti pui in functiune metabolismul, ai nevoie de un antrenament de forta. Asa ca foloseste si greutati.

Renunti cand esti „prea obosita”. Prima scuza pe care o folosesti ca sa sari peste antrenament este ca esti prea obosita. Incearca sa te minti. Propune-ti o plimbare scurta, de numai 10 minute, pe care sa o lungesti apoi. Miscarea iti da energie.

Citeste si: 10 reguli de dieta de la greci, ca sa slabesti.

Foto: Guliver