dieta buna

Daca te-ai apucat de tot felul de diete si le-ai abandonat, fara ca macar sa slabesti, cel mai probabil, nu ti-ai ales dieta potrivita. E si normal sa se intample asa: cand corpul nu se “impaca” cu niste reguli alimentare, cedeaza. Ca sa nu o iei de fiecare data de la capat, iata cum iti alegi o dieta buna! Una si buna!

Dietele pot fi frustrante: trebuie sa mananci mai putin, trebuie sa renunti la toate lucrurile care iti plac, trebuie sa renunti la grasimi, trebuie sa nu mai mananci dupa sase seara, trebuie sa elimini in totalitate painea, trebuie, trebuie, trebuie.

O dieta buna e o dieta care simplifica, si nu complica, lucrurile!

De fapt, lucrurile ar putea fi mult mai simple, iar pentru asta, nu “trebuie” nimic. Sau, stai. Poate, doar sa-ti asculti corpul! Cu asta ar fi trebuit sa incep! Motivul principal, pentru care cele mai multe dintre noi renuntam sa mai tinem o dieta, este ca de la bun inceput, refuzam sa ne ascultam corpul. Iata o situatie: ne simtim frustrate fiindca nu mancam paine si, in plus, suntem si infometate fiindca nimic nu ne satura suficient, ne simtim slabite si obosite. Corpul nostru riposteaza la aceasta schimbare, dar noi, continuam sa-l chinuim in continuare. Il ignoram. Iar urmarea e simpla: mai devreme sau mai tarziu, vom da iama in paine fiindca nu mai vrem sa ne chinuim. Si renuntam la dieta, o vreme ne simtim bine ca mancam tot ce ne dorim, dar, mai apoi, vrem sa slabim si ne intoarcem din nou in acelasi punct.

Ca sa iesi din acest lant al slabiciunilor, e important sa gasesti o dieta buna, care ti se potriveste. Nu cea pe care o tine cea mai buna prietena a ta. Ci acea dieta cu care te intelegi si care nu te chinuie. Exista asa ceva? Da! Iata cele trei lucruri pe care trebuie sa stii ca sa o si gasesti.

Asculta-ti corpul!

Cand ti-e foame, mananca. Cand ai pofta de ceva dulce, nu te mai chinui sa te abtii. Cand simti ca un aliment nu-ti face placere, nu-l mai consuma doar pentru ca “slabeste”. Incearca sa fii atenta la semnalele pe care ti le transmite corpul tau, sunt cele potrivite. Daca mananci patru sau cinci mese pe zi in loc de trei, dar stii sa le echilibrezi astfel incat sa nu exagerezi, nu e nicio problema. Daca renunti la un aliment care stii ca te ajuta sa slabesti – ceaiul verde sa zicem – si il inlocuiesti cu altul care iti face bine, iar nu e nicio problema. Ideea este sa-ti asculti corpul si sa-i dai ceea ce ii trebuie. Echilibrul si cumpatarea sunt sfinte in aceasta situatie.

Fii flexibila cand vine vorba despre regulile alimentare

Nu mai urma orbeste niste reguli alimentare doar fiindca fac parte dintr-un plan de dieta care promite slabirea magica. Spre exemplu: ai citit ca dieta raw-vegan, tinuta pe o perioada scurta, te poate ajuta sa slabesti. Ok, poate ca este adevarat, dar asta nu inseamna ca trebuie sa mananci o luna de zile numai salate, fructe, nuci si seminte, fiindu-ti interzise in totalitate preparatele calde sau chiar si carnea. Cel mai intelept este sa NU iti supui corpul la diete drastice, ci sa fii cat mai flexibila ca sa nu acumulezi frustrari si chiar sa nu te imbolnavesti.

Alege un stil de viata sanatos in loc de o dieta

Evita orice ti se pare prea extremist: o dieta mult prea saraca in calorii, o dieta fara grasimi, o dieta doar pe baza de fructe ori pe sucuri ori dietele-fulger care promit o slabire spectaculoasa intr-un timp mult prea scurt. Nu doar ca sunt chinuitoare, dar iti pot supune organismul si la un soc si te poti imbolnavi. Ca sa slabesti, nu trebuie, neaparat, sa urmezi o dieta absurda. De fapt, nu trebuie sa urmezi o dieta deloc. Fa-ti un stil de viata cat mai sanatos: mananca fructe si legume mai multe, redu consumul de carne, redu procesatele si dulciurile, mananca micul dejun, gateste mai des acasa, fa sport, dormi suficient. Incearca sa fii cat mai echilibrata si vei vedea ca slabirea va veni natural.

Tine cont si de aceste reguli ca sa mananci sanatos si sa nu te plictisesti!

Foto: Guliver