retete raw vegan

Ai gatit vreodata ceva raw-vegan? Nu trebuie sa fii neaparat vegetariana ca sa o faci! Un stil de viata mai sanatos poate fi un motiv destul de bun ca sa incepi sa mai testezi si altceva in bucatarie. Iti dam trei retete raw-vegan de mancaruri cu care poti incepe. Se prepara imediat si sunt de-li-cioa-se!

Esti constienta ca daca vrei sa ai un regim alimentar sanatos, trebuie sa petreci putin mai mult timp in bucatarie. N-ai ce face, e o conditie aproape obligatorie – doar asa poti controla cu adevarat ceea ce mananci. Nu spune nimeni sa stai non-stop sa gatesti, dar de cateva ori pe saptamana, tot trebuie sa o faci ca sa te asiguri ca nu mananci ce nu trebuie.

Retete raw-vegan pentru un stil de viata sanatos

Iar daca deja gatesti, stii ca nu e simplu fiindca de multe ori ramai in pana de idei. Ei bine, dieta raw-vegana poate fi o sursa nesecata de inspiratie! Exista o multime de retete raw-vegane pe care le poti testa si tu! Ideea este sa incepi cu cele mai simple si sa vezi ce se intampla de aici incolo! Fa salate, sosuri, smoothie-uri pentru inceput, iar apoi incearca si retete raw-vegan putin mai complicate cum ar fi pizza, paste, mancaruri de legume si chiar dulciuri.

Noi iti dam trei idei de retete raw-vegan pe care le poti testa cu urmatoarea ocazie. Oricine le poate prepara, de fapt! Nu trebuie sa fii vreo experta in bucatarie, ci doar sa fii deschisa la ceva nou!

Retete raw-vegan cu ciuperci: burger vegetal

Daca vrei sa reduci consumul de carne, iata o idee: prepara-ti un burger vegetal in loc de un burger din carne cu ciuperci Portobello.

Ingrediente: 4 ciuperci Portobello, o lingura de ulei de masline, o lingura de sos de soia.

Pentru sosul de branza: 1 ceasca de nuci caju, ½ ceasca de apa, sucul de la o lamaie, 2 catei de usturoi, 2 linguri de miso, ierburi aromate.

Topping: salata verde, rondele de ceapa, felii de rosii, tofu sau branza.

Preparare: marineaza ciupercile: unge-le cu sosul facut din uleiul de masline si soia si apoi pune-le in cuptor la o temperatura de 45 de grade, 2-3 ore, pana cand se inmoaie si se innegresc. Daca ti se pare dificil, le poti coace mai repede la o temperatura normala – 180 de grade, 20-30 de minute. Dar in acest caz, reteta nu mai e raw!

Intre timp, fa sosul de branza: pune toate ingredientele in blender si fa o pasta fina.

Ca sa asamblezi burgerul vegetal, pune sos de branza pe partea interioara a ciupercilor, pune o frunza de salata verde, branza tofu, rosii si rondele de ceapa.

retete raw vegan
Burgeri vegetali cu ciuperci Portobello

Retete raw-vegan cu conopida: “orez” cu usturoi si parmezan

Ingrediente: ½ conopida, 2 catei de usturoi, sucul de la o lamaie, ½ ceasca de parmezan, 1 lingura de busuioc tocat, sare.

Preparare: rupe floretele de conopida, spala-le bine, usuca-le si pune jumatate din ele in blender. Pulseaza pana cand conopida se marunteste si arata ca un orez. Incinge o lingura de ulei de masline si adauga conopida. Gateste-o cinci minute. La final, adauga usturoiul maruntit. Micsoreaza focul si adauga si sucul de lamaie, parmezanul, busuiocul si sarea. Amesteca si serveste cald.

retete raw vegan
“Orez” din conopida

Retete raw-vegan cu avocado: supa crema

Ingrediente: 500 ml de apa, 1 avocado mic curatat, 1 castravete mic taiat, ½ ceasca de menta proaspata, un pumn de spanac, 1 catel de usturoi, doua linguri de suc de lamaie si sare si piper dupa gust.

Preparare: pune toate ingredientele in blender si pulseaza pana cand obtii o pasta fina. Mai adauga apa daca ti se pare ca supa e prea groasa. Gusta si asezoneaza cu sare si piper. Serveste imediat.

retete raw vegan
Supa crema de avocado

 Iata si cateva retete de sosuri raw-vegan pe care le poti folosi la salate!

Foto: Guliver