Te chinui sa slabesti, dar oricate eforturi ai face, de grasimea abdominala tot nu scapi? Intr-un fel, e normal. Doctorul si consultantul in nutritie, Lori Shemek, explica pentru mindbodygreen.com cum stau lucrurile. Si ne da si solutii ca sa o scoatem la capat!

Lori Shemek spune ca cei mai multi oameni nu stiu ca problemele pe care le au cu greutatea se “datoreaza”, de fapt, ficatului. Oricat de neatragator ar suna, femeile si barbatii supraponderali traiesc cu un ficat gras si congestionat fara sa stie. Iar un ficat gras este rezultatul acumularii de grasime excesiva in celulele ficatului.

Grasimea abdominala, ficatul si alimentatia

Dar, poate, te intrebi ce legatura are ficatul cu grasimea abdominala? Daca nu stiai, ficatul este principalul organ care se ocupa cu arderea grasimilor. Daca ai un ficat “sugrumat” de grasime, e clar ca atunci nu va mai functiona cum trebuie – si de cele mai multe ori, ficatul ajunge sa se “ingrase” din cauza alegerilor alimentare pe care le facem.

Grasimea excesiva din ficat duce la aparitia inflamatiei in corp si, in special, a grasimii in zona abdominala. Ca sa scapi de grasimea abdominala, deja acumulata, e important ca ficatul sa functioneze corect. Vestea buna este ca poti scapa de ficatul gras fiindca ficatul este un organ care se regenereaza incredibil de usor. Adauga in dieta aceste sase alimente care iti vor ajuta ficatul sa elimine grasimile acumulate in el si sa-si faca treaba cum trebuie.

Ce sa mananci ca sa arzi grasimi mai eficient

1. Siropul de artar organic. Acest indulcitor natural este bogat in antioxidanti si polifenoli, dar si in vitamine si minerale care ajuta ficatul sa lupte cu inflamatia si cu grasimile acumulate in el. Dar, atentie! Consuma sirop de artar organic fiindca are in compozitie toti acesti nutrienti pretiosi, spre deosebire de cel procesat. Il poti adauga la clatite, ovaz, smoothie-uri si chiar prajituri facute in cuptor.

2. Cafeaua contine antioxidanti si cafeina care au un efect benefic asupra ficatului. Cafeaua reduce inflamatia ficatului si are efect vindicator si protectiv antioxidant.

3. Pestele este bogat in acizi grasi omega 3. Somonul, sardinele, semintele de chia si suplimentele cu ulei de peste ajuta la reducerea celulelor grase din ficat si il protejeaza de efectele negative ale ingrasarii. Mananca peste de doua-trei pe saptamana.

4. Anghinarea protejeaza ficatul si micsoreaza acumularea de grasime astfel incat sa-l ajute sa functioneze mai eficient, sa elimine toxine si sa arda grasimi. Mananca anghinare cel putin o data pe saptamana, in salate.

5. Ceaiul verde ajuta la slabit si nu numai. O ceasca de ceai verde contine o fitochimicala puternic, numita EGCG, care are efecte benefice asupra grasimii din ficat si asupra metabolismului. Bea doua-trei cesti de ceai verde zilnic ca sa slabesti mai repede si sa-ti mentii ficatul sanatos.

6. Papadia. Nu stiu daca te-ai gandit asa la ea pana acum, dar papadia face minuni cand vine vorba despre slabit! Papadia contine compusi care cresc producerea de bila si, implicit, ajuta la “digestia” grasimilor. Pe mai departe, asta duce si la o mai buna functionare a ficatului. Adauga frunze de papadie in salate, dar si la supe.

Iata si 7 motive, suficient de bune, pentru care nu reusesti sa scapi de grasimea abdominala!

Foto: Guliver