Daca vrei sa te bucuri de o dieta cat mai sanatoasa, e aproape obligatoriu sa consumi multe dintre alimentele alcaline! Sunt benefice fiindca regleaza pH-ul si cresc oxigenul din sange ca sa reducem inflamatia si riscul aparitiei bolilor. Iata ce sa alegi!!

Iata ce sunt alimentele alcaline si de ce este bine sa le consumi

Alimentele alcaline usor de introdus in dieta

Alimentele alcaline sunt fructele, legumele, lastarii, nucile crude, ierburile aromate, vegetalele cu frunze, algele – toate alimentele naturale, bogate in nutrienti esentiali care hranesc si repara corpul.

La polul opus se afla alimentele acide – carnea, produsele procesate, dulciurile; acestea pot creste aciditatea din corp, ceea ce inseamna ca nivelul pH-ului se deregleaza. Consecinta: ne simtim rau, suntem obositi, ne ingrasam si ne confruntam cu probleme digestive.

Alimentele alcaline recomandate

Ca sa-ti pastrezi un nivel normal al pH-ului, iata o lista cu 5 dintre alimentele alcaline folositoare:

Legumele radacinoase – au o concentratie mai mare de minerale decat alte legume si sunt considerate a fi legume “vindecatoare” in medicina chineza.

Consuma leguminoase alcaline ca ridichi, sfecla rosie, morcovi, gulie, hrean, fierte 15-20 de minute.

Vegetale cu frunze: Kale, spanac, mangold. Spanacul este cel mai la indemana, fiind bogat in vitamina K si acid folic, dar si minerale, antioxidanti si fibre care imbunatatesc digestia.

Lamaile sunt foarte alcaline, fiind antiseptice si dezinfectante. Ca sa consumi lamai mai multe, combina-le cu apa sau stoarce-le peste salatele de fructe.

Usturoiul este bun in general pentru sanatate, dar ajuta si la alcalinizarea sangelui. Curata ficatul si micsoreaza tensiunea arteriala.

Cruciferele – broccoli, varza, conopida, varza de Bruxelles. Sunt un pachet de antioxidanti care te feresc de cancer de piele si cancer pulmonar.

Foto: Guliver