Planuiesti o seara romantica. Indiferent ce alegi sa faci cu iubitul – iesiti in oras ori ramaneti acasa – atentie mare la ce mancati la cina! Daca vrei ca seara sa se continue si in dormitor, iata o lista cu alimente bune si rele pentru libidou! Ia-ti notite!

Ceea ce mancam nu ne influenteaza doar starea de spirit sau aspectul pielii, ci si viata sexuala. Studiile demonstreaza ca alimentatia poate actiona la nivel hormonal, poate avea efecte chimice la nivel cerebral, energizeaza corpul sau creste fluxul de sange catre organele genitale. Iata o lista cu ce e bine sa mananci si ce nu inainte de sex.

DA: Capsunele

Sunt recunoscute ca fiind fructe afrodiziace – sunt bogate in antioxidanti care stimuleaza circulatia sangelui, importanta pentru a imbunatati functia sexuala atat la femei, cat si la barbati. Mai mult, capsunele sunt bogate in vitamina C, potasiu, acid folic si fibre – un cumul de nutrienti care iti furnizeaza energia de care ai nevoie pentru o noapte alba!

NU: Alcoolul

Nu concepi o seara romantica fara un pahar-doua de vin? Mai gandeste-te! Cercetatorii spun ca alcoolul, desi te relaxeaza, iti poate strica seara. Prea mult alcool descreste dorinta sexuala si excitatia si va poate face sa fiti mai neglijenti vizavi de metodele de contraceptie. In plus, daca bei prea mult alcool e posibil sa adormi inainte ca seara sa inceapa!

DA: Migdalele

Sunt recunoscute pentru proprietatilor lor afrodiziace, actioneaza ca un stimulent sexual si ajuta fertilitatea. Sunt bogate in nutrienti si minerale importante pentru sanatatea sexual si pentru reproducere: zinc, seleniu si vitamina E. “Zincul creste libidoul si dorinta sexuala”, spune Jennifer R. Berman, doctor si director al Berman Women’s Wellness Center, in Beverly Hills, California, citata de health.com.

NU: Brocoli 

Dar si alte crucifere precum conopida sau varza de Bruxelles. Contin un zahar similar cu cel din fasole care creeaza balonare si disconfort abdominal.

DA: Avocado

Este bogat in vitamina E, care are proprietati antioxidante, potasiu si vitamina B6, nutrient care stimuleaza buna circulatie a sangelui si previn bolile de inima. Este si o sursa buna de acizi grasi monosaturati, buni pentru inima si circulatie – orice astfel de nutrient ajuta si la o viata sexuala sanatoasa.

NU: Carne rosie

Daca mananci carne, poate te tenteaza o friptura de vita la cina, insa, spune-i pas daca vrei ca seara romantica sa continue si in dormitor. Carnea este un aliment greu si necesita timp ca sa fie digerata. Nu doar ca te va face sa te simti foarte plina, dar iti va da si o stare de somnolenta, fiindca toata energia va fi directionata catre procesul de digestie.

DA: Fructe de padure

“Sunt bogate in fitochimicale care cresc libidoul si anduranta sexuala”, spun doctorii Anna Maria si Brian Clement, autorii volumului 7 Keys to Lifelong Sexual Vitality si directori ai Hippocrates Health Institute din Florida, citati de fitnessmagazine.com. Mancati 10 mure, zmeure, afine cu cateva ore inainte sa ajungeti in dormitor.

NU: Fast-food

Burgerii si cartofii prajiti nu doar ca sunt nesanatosi, dar iti pot afecta si dorinta sexual. Grasimile trans din alimentele prajite sunt recunoscute ca fiind factori majori care descresc libidoul femeilor si al barbatilor, potrivit medicaldaily.com.

DA: Salata

O salata simpla cu ulei de masline si otet balsamic nu doar ca te va face sa te simti mai bine fiindca se digera foarte usor, insa, iti va trezi si dorinta sexuala. “Salata iceberg contine niste alcaloizi naturali proveniti din opiu care activeaza hormonii sexuali”, spun doctorii Clement pentru fitnessmagazine.com.

NU: Inghetata cu menta sau orice contine menta

Menta are beneficii digestive si proprietati tonice pentru corp, insa, studiile arata ca poate descreste libidoul si energia. “Nici sa mesteci guma cu menta nu este de dorit fiindca inghiti mult aer, iar asta duce la balonare”, spune doctoral Robert Kominiarek, citat de goodhousekeeping.com.

Foto: Guliver