Nu dormi bine noaptea? Solutia ar putea fi in bucatarie. Medicul nutritionist Wendy Bazilian a vorbit, pentru Allyou.com, despre opt alimente care te pot ajuta sa adormi mai repede si sa ai un somn profund.

In acest articol, iti prezentam care sunt acele alimente care te ajuta sa ai un somn profund:

8 alimente pentru un somn profund:

Ciresele. Ciresele sunt o sursa naturala de melatonina, un hormon care regleaza ritmul circadian. Un studiu a demonstrat ca adultii care beau zilnic doua pahare cu suc de cirese dorm cu 40 de minute mai mult si se odihnesc mai bine. De asemenea, sucul de cirese reduce severitatea insomniei in unele cazuri.

Bananele. Bananele imbunatatesc somnul datorita continutului de magneziu si potasiu. Amandoua mineralele relaxeaza in mod natural muschii. Mananca o banana la micul dejun pentru un plus de energie peste zi si un somn profund noaptea.

Mananca alimente care contin calciu, cum sunt broccoli sau spanacul, si te vei relaxa!

Alunele. Alunele sunt o alta gustare care te ajuta sa dormi mai bine. Melatonina din alune te face sa ai un somn profund si, in plus, sunt extraordinare pentru sanatatea inimii si cea cognitiva. Pregateste-ti un amestec de seminte, nuci si fructe uscate pe care sa-l iei la pachet cand ai o zi plina.

Carbohidrati pentru un somn profund

Carbohidratii complecsi. Cerealele, orezul, cartofii sau painea alba sunt usor de digerat si iti asigura un somn profund.

Proteine din carne slaba. Exista un strop de adevar cand se spune ca, de Ziua Recunostintei de la americani, curcanul te face somnoros. Triptofanul, un aminoacid care se regaseste in carnea de curcan si in celelalte tipuri de carne slaba, cum este cea de peste sau de pui, pot creste serotonina si te pot face, astfel, sa te simti somnoroasa, daca mananci cantitati mari.

Legume și lapte ca sa ai un somn profund

Legume. Unele legume, cum sunt fasolea boabe, mazarea si arahidele contin o doza sanatoasa de magneziu, un mineral cu puternic efect relaxant, care iti poate imbunatati somnul.

Un pahar cu lapte cald. Un pahar cu lapte cald inainte de culcare face bine chiar si unui insomniac. Acest lucru se datoreaza in primul rand calciului care te relaxeaza, dar si celorlalte minerale, cum ar fi magneziul si potasiul din lapte.

Ceai de plante. Efectul calmant al ceaiului de musetel, tei sau menta te poate ajuta sa adormi mai repede si sa dormi mai profund. Daca iti pregatesti o ceasca de ceai in fiecare seara inainte de culcare, ai putea crea un ritual cu efect linistitor inainte de culcare si vei avea un somn profund, mult mai odihnitor.

Pentru un somn profund, nu manca inainte de culcare!

Oricat de linistitoare ar fi aceste alimente, ai grija sa nu le consumi chiar inainte de a te pune in pat. Orice ai manca la ore prea tarzii din noapte, ii vei da de lucru sistemului tau digestiv. Si energia pe care ti-o da somnul va fi consumata de sistemul digestiv – care are nevoie de ea ca sa proceseze alimentele. Astfel, te vei trezi mai obosita dimineata decat daca intreaga energie produsa in somn s-ar pastra numai pentru tine.

Acum, ca ai aflat care sunt cele mai bune alimente care lupta cu insomnia, iata si Altfel de medicamente antistres: alimente care te relaxeaza.

Foto: Guliver