bananele ingrasa

Sigur te-ai intrebat si tu macar o data daca bananele ingrasa. Sunt dulci si par sa aiba destul de multe zaharuri, insa, cu toate astea, nu le-ai scos din meniu - sunt usor de luat la pachet si iti satisfac pofta de dulce rapid. Dar ramane intrebarea: sunt bananele un pericol pentru silueta?

Raspunsul este cel pe care, probabil, il intuiesti si tu: desi bananele nu contin niciun fel de grasimi, sunt, totusi, fructe cu un continut de zahar destul de ridicat. O banana mare are in jur de 121 de calorii, una medie, 105 calorii, iar una mica, 90 de calorii, potrivit Livestrong. Poate ca nu pare foarte mult, dar daca esti obisnuita sa mananci banane zilnic si, pe deasupra, sa consumi si dulciuri si alte alimente nesanatoase, e posibil sa te ingrasi.

Bananele ingrasa daca…

Rationamentul e simplu. Bananele contin zaharuri. Desi sunt zaharuri naturale, mult mai bune decat zaharul provenit din dulciuri, si acestea pot sa duca la ingrasare.

Iata ce se intampla: o data ce ajung in corp, zaharurile naturale din banane sunt descompuse, iar, mai departe, sunt transformate in glucoza, folosita pentru energie. Cel mai adesea, se intampla sa avem in sange prea multa glucoza – fiindca mancam dulciuri multe. In aceasta situatie, corpul depoziteaza glucoza sub forma de glicogen. Partea proasta este ca glicogenul in exces se transforma in grasime in corp… Si, uite asa, ajungem sa ne ingrasam.

Daca deja ai o dieta dezechilibrata si iti plac si bananele, e posibil sa te ingrasi destul de rau: adauga calorii suplimentare la meniul tau. Daca, insa, incerci sa mananci cat mai sanatos, o banana, pe post de gustare, este inofensiva. Mai mult decat atat, bananele sunt fructe foarte bune pentru momentele in care te simti sursa de energie – nu degeaba, unii spun ca sunt gustarea ideala inainte/dupa sport. Si mai mult: bananele sunt fructe bune in orice meniu sanatos pentru ca sunt bogate in fibre, vitamine si minerale. Contin pectina, o substanta care te ajuta sa fii satula mai mult timp.

Cum sa mananci banane

Mananca o banana inainte sa faci sport – carbohidratii iti vor da energie, iar potasiul va ameliora durerile musculare cu care te poti alege in urma efortului. Mai mult, in acest fel, vei arde si caloriile consumate.

Evita bananele necoapte. Studiile arata ca acestea pot sa produca constipatie. Alege-le pe cele coapte fiindca au in compozitie un continut mai mare de fibre, care iti va mentine digestia in parametri normali.

Mananca banane la micul dejun. Daca vrei sa-ti incepi ziua bine, urmeaza sfatul editorilor de la Mayo Clinic; acestia sustin ca, potrivit mai multor studii, persoanele care obisnuiesc sa manance banane dimineata se concentreaza mai bine si isi tin sub control greutatea. Dar, atentie! O banana nu este suficienta pentru a avea un mic dejun sanatos, deci, incearca sa incluzi si surse de proteine si fibre in prima masa a zilei.

De dieta cu banane ai auzit?

Foto: Guliver