combinatii de alimente femeie

Paste si sos de rosii. Branza si struguri. Somon si broccoli. Iata cateva combinatii de alimente super-delicioase care nu se vor “demoda” niciodata. Dar, te-ai gandit vreodata ca poti sa faci alaturari de alimente nu doar pentru un gust mai bun ci si pentru a avea o dieta sanatoasa?

Da! Anumite combinatii de alimente iti pot furniza un cocktail incredibil de nutrienti care devin mai puternici luati impreuna decat separat!

Daca nu te-ai gandit la acest aspect pana acum, este bine sa o faci daca vrei sa-ti fortifiezi imunitatea, sa ai o energie si o digestie mai bune si chiar sa-ti cresti apararea in fata unor boli periculoase ca bolile de inima si chiar cancerul.

4 combinatii de alimente bune in orice meniu

Iata ce combinatii de alimente poti sa introduci in meniul zilnic ca sa fii mai sanatoasa!

Combinatii de alimente: Fasole neagra + ardei gras rosu

Fasolea neagra este o sursa buna de fier. Partea proasta e ca fierul din vegetale este absorbit mai greu in corp decat cel din carne (doar un procent intre 2%-20% ajunge sa fie absorbit). Dar daca ai combina fierul cu vitamina C, ai puteai sa-i imbunatatesti absorbtia cu pana la de 6 ori!

Asadar, combina fasolea neagra cu alimente bogate in vitamina C, in acest caz, ardei gras rosu!

Tips de preparare: Salata de legume calda cu porumb, fasole neagra, fasole rosie, naut, ardei gras rosu, dovlecel.

Incearca sa faci aceste combinatii de alimente macar la 2-3 mese pe saptamana!

Combinatii de alimente: Rosii si ulei de masline

Uleiul de masline contine grasimi sanatoase care cresc colesterolul bun si il micsoreaza pe cel rau (infunda arterele si duce la aparitia bolilor de inima). Cand uleiul de masline este combinat cu rosii, isi creste puterile si mai mult!

Uleiul de masline isi creste activitatea antioxidanta datorita licopenului din rosii. Interesant de stiut este ca in cazul uleiului de floarea soarelui nu se intampla acelasi lucru.

Tips de preparare: Bruschete cu rosii si ulei de masline, rosii coapte in ulei de masline, salata de rosii si castraveti cu ulei de masline.

Combinatii de alimente: Mere si ciocolata neagra

Iata o combinatie de alimente delicioasa pentru pofta de dupa-amiaza, dar si pentru inima! Merele au in coaja flavonozii, numiti quercitine, care au proprietati antiinflamatorii.

Ciocolata neagra este bogata in antioxidanti numiti catechine – acestia impiedica ingustarea arterelor. Cand sunt consumate impreuna, merele si ciocolata ajuta la reducerea cheagurilor de sange.

Tips de servire: Topeste cateva patratele de ciocolata neagra si inmoaie feliute de mere in ea!

Combinatii de alimente: Ceai verde si piper negru

Ceaiul verde contine un antioxidant numit EGCG care imbunatateste activitatea metabolica si are proprietati anticancerigene. In piperul negru se regaseste un compus numit piperina, care poate creste absorbtia EGCG-ului in sange, facandu-l si mai eficient!

Adauga la ceaiul verde si un praf de piper!

Foto: Guliver