salata de sfecla rosie

Nu stiu cat de des mananci tu salata de sfecla rosie, dar eu obisnuiesc sa o prepar destul de des. Cel mai mult imi place sa coc sfecla in cuptor inainte sa o pun in salata. E foarte gustoasa in combinatie cu feta, branza de capra, nuci, seminte. Iar partea buna e ca e si foarte sanatoasa!

Trebuie sa recunoastem ca salata de sfecla rosie nu e asa de la indemana ca o salata verde. Poate ca pe multe femei le descurajeaza prepararea – sfecla trebuie fiarta sau coapta in cuptor inainte si, pe deasupra, mai si pateaza foarte rau orice vas in care o gatesti. Iar pe altele gustul – nu oricine se poate familiariza usor cu gustul puternic pe care il are sfecla. Si totusi, lucrurile nu sunt chiar asa de complicate!

Sfecla rosie poate fi folosita si cruda in salata; nu trebuie decat sa o dai pe razatoare si sa-i faci un dressing bun cu otet balsamic ori sa o combini cu alte legume mai dulci precum telina sau morcov. Dar! Daca iti faci putin curaj si o si prepari inainte (indiferent ca o coci sau o fierbi), cu siguranta, ca iti va placea mai mult in aceasta varianta!

Macar da-i o sansa acestei salate, mai ales, fiindca sfecla rosie e foarte sanatoasa. Iata cateva beneficii pe care ti le poate aduce in dieta.

Este slaba in calorii – in 100 de grame sunt doar 45 de calorii, nu contine colesterol si nici grasimi. Este bogata in vitamine, minerale si antioxidanti.

Este bogata in vitamina C care sustine sistemul imunitar; in potasiu, un mineral important pentru functionarea nervilor si a muschilor; in mangan, bun pentru oase, ficat, pancreas si rinichi; in acid folic, o vitamina din grupul B-urilor, esential pentru a reduce defectele de nastere; in vitamina A, flavoinoizi si carotenoizi.

Are proprietati anticancerigene. Sfecla are in compozitie fitonutrienti, care ii dau culoarea rosie sangerie, si care te pot proteja de cancer. Studiile arata ca extractul de sfecla rosie a redus formarea tumorilor la animale, potrivit articles.mercola.com.

Are efect detoxifiant. Sfecla rosie este un detoxifiant excelent pentru ficat datorita unui compus care se numeste betacianina. Aceasta imbunatateste functionarea ficatului. Mai mult, poate stimula si bila, ajutand la o eliminare mai eficienta a toxinelor din corp.

Previne osteoporoza: contine siliciu, un mineral care ajuta la fixarea calciului in oase.

Previne anemia datorita faptului ca este foarte bogata in fier; acesta ajuta la transportul oxigenului si al nutrientilor catre celule si organe.

Reteta de salata de sfecla rosie

Ingrediente pentru 4 portii: 6 sfecle rosii medii, ½ ceasca de otet balsamic, ½ ceasca de ulei de masline, 2 lingurite de mustar de Dijon, sare si piper proaspat, 4 pumni de baby spanac, ½ ceasca de nuci prajite, 120 grame de branza de capra.

Preparare:

Incalzeste cuptorul la 200 de grade. Infasoara fiecare sfecla in folie de aluminu; pune-le pe o tava si baga-le in cuptor pentru 50 de minute-o ora. Lasa-le sa se raceasca 10 minute si curata-le de coaja.

Intre timp, combina otetul, uleiul, mustarul, un praf de sare si unul de piper. Taie sfecla felii sau cubulete si adaug-o in acest dressing. Gusta si mai asezoneaza daca e nevoie. Amesteca. Adauga si baby spanacul, branza de capra faramitata si nucile. Serveste salata calda sau la temperatura camerei.

Incearca si o supa crema de sfecla rosie! Este extrem de buna cand e frig afara!

Foto: Guliver