zaharul din alimentatie

Reducerea consumului de zahar nu are doar o motivatie estetica, ci una care tine foarte mult de sanatate! Grave boli vin odata cu zaharul pe care il consumam!

O alimentatie in care dulciurile sunt prezente excesiv este foarte des intalnita, din pacate, in zilele noastre si una dintre sursele bogate in zahar pe care poate nici nu le constientizezi mereu este reprezentata de ceea ce bei. Sucurile si zaharul merg mana in mana!

Zaharul este un aliment obtinut din sfecla de zahar sau din trestia de zahar, cu un conținut mare de zaharoza (un dizaharid solid, alb, cristalin), care ii confera un gust dulce pronuntat. Este folosit in alimentatie pentru a indulci mancarurile si bauturile, dar si drept conservant.

In anul 2014, un roman consuma, in medie, 30 kg de zahar anual, fata de circa 16 kg cat consuma in medie un european.

Dependenta de zaharul din alimentatie este la fel de greu de invins ca cea de droguri de mare risc

Cum devine zaharul un mare inamic

Daca nu ocolesti bauturile dulci – fie ele si realizate din ingrediente naturale, te expui riscurilor de obezitate si unei lungi serii de alte probleme de sanatate, precum boli de ficat, de inima si diabetul de tip 2. In plus, studiile recente indica o legatura intre zaharul din bauturile pe care le consumam si stresul pe care-l resimte corpul.

Mai exact, mai multe femei au fost instruite sa savureze bauturi cu indulcitori de zahar, iar altele sa aleaga bauturi indulcite cu aspartam, in ambele cazuri acestea fiind servite la micul dejun, pranz si cina, vreme de 12 zile. Inainte si dupa participare, cercetatorii au masurat nivelul hormonilor responsabili de stres.

Stresul si zaharul sunt interconectate

Rezultatele au aratat ca femeile care au avut bauturi indulcite cu aspartam au avut un nivel de cortizol mai mare decat cele care au avut bauturi indulcite cu zahar. Studiul indica faptul ca stresul ar putea alimenta o dependenta de zahar, iar organismul tau sa-l ceara insistent, insa tu poti combate acest lucru prin exercitii fizice si prin diferite tehnici de meditatie.
De aceea, diferentele alimentare pot fi motivul pentru care persoanele reactioneaza diferit in momente de stres.
Cel mai bine ar fi sa renunti la bauturile pe baza de zahar si sa alegi variantele sanatoase, precum ceaiul verde.