Alimente sanatoase care redau echilibrul psihic

Neplacutele stari de anxietate prelungita pot fi combatute cu o dieta personalizata, menita sa-ti readuca bunastarea si pofta de viata! Punctul ei forte? Introducerea in meniu a unor alimente sanatoase si deosebit de nutritionale.

Cand experimentezi stari de anxietate, lumea ta este data peste cap: esti trista, iti lipseste motivatia, esti obosita si plictisita, nu ai chef de nimic, uneori plangi din senin si vezi viitorul in culori mohorate. In aceasta ecuatie, deloc vesela, sa ai obiceiuri alimentare sanatoase poate fi extrem de dificil, pentru ca nefericirea ne face, mai degraba, sa mancam haotic decat echilibrat. Alegem multe alimente rafinate, zahar procesat si grasimi rele.

Dieta personalizata pentru anxietate biruie proastele obiceiuri alimentare

Vestea proasta este ca desi pe moment aceste alimente te fac sa te simti mai bine, pe termen lung, iti intretin starea proasta pe care o ai: contribuie la oboseala si conduc la dereglari la nivelul zaharului din sange, ceea ce iti va creste pofta de dulce si de mancare junk food. Este un cerc vicios din care poti scapa schimbandu-ti obiceiurile alimentare. Poti incepe cu o dieta personalizata, special creata pentru nesuferitele stari de anxietate. Iata ce trebuie sa mananci.

Categorii de alimente care alcatuiesc o dieta personalizata contra nesuferitelor stari de anxietate

Alege carbohidratii „inteligenti” si evita-i pe cei rai

Cand ai stari de anxietate, poftesti la dulciuri si, in special, la acelea care contin carbohidrati rai: produse de patiserie, ciocolata, prajituri, inghetata. Acestia iti produc o stare de bine pentru ca ridica nivelul de serotonina din corp, insa efectul este de scurta durata. O varianta mult mai buna este sa alegi carbohidratii buni, adica acei carbohidrati complecsi: cereale cu bob intreg, fructe, legume si vegetale. Iti vor schimba starea de spirit in bine, pentru mai mult timp!

Mananca alimente bogate in proteine ca sa fii mai alerta!

Tonul, puiul sau curcanul contin tirozina, un aminoacid care imbunateste nivelul de dopamina si norepinefrina, doua chimicale pe care creierul le secreta pentru ca organismul sa fie mai alert si sa se concentreze mai usor. Incearca sa incluzi in dieta ta surse de proteina de cateva ori pe zi, mai ales atunci cand vrei sa beneficiezi de un boost de energie. Vegetarienii pot opta pentru leguminoase boabe sau produse din soia.

Consuma multe alimente bogate in acizi omega 3

S-a descoperit ca deficitul de acizi grasi omega 3 este strans legat de aparitia starilor de depresie. Studiile spun ca persoanele care mananca peste regulat sunt mai putini predispuse la stari de anxietate si depresie decat cele care nu obisnuiesc sa includa si pestele in meniu. Iti poti lua acizii grasi omega 3 din pestii grasi: somon, macrou, sardine, ton, iar daca esti vegetariana consuma nuci, seminte de in, ulei de canepa, ulei de soia si vegetale verzi inchise la culoare.

Umple-ti farfuria cu antioxidanti!

Antioxidantii sunt arma de lupta impotriva radicalilor liberi, dar combat si starile psihice proaste si te ajuta sa fii mai optimista si mai plina de viata. Ai nevoie de trei categorii de antioxidanti in dieta personalizata: betacaroten (caise, morcovi, dovleac, cartofi dulci), vitamina C (grepfrut, kiwi, portoclae, capsuni, rosii, brocoli) si vitamina E (nuci si seminte, uleiuri vegetale, germeni de grau).

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver