Afinele, perele si papaya te ajuta la slabit

Nu-i asa ca si tu te feresti de multe ori sa mananci anumite fructe cand tii un regim de slabire? Poate cele mai “condamnate” sunt bananele, pentru ca au mult zahar. Dar nu toate fructele ingrasa. Dimpotriva. Unele fructe te pot ajuta chiar sa slabesti mai repede, datorita nutrientilor lor.

Stii ca pentru a avea o dieta sanatoasa trebuie sa consumi in jur de cinci portii de fructe pe zi, insa uneori te feresti sa mananci atat de multe pentru ca ti-e frica sa nu se “depuna”. Intr-adevar, exista fructe care pot “ingrasa” mai mult decat altele. Asta deoarece contin fructoza, un zahar natural, care insa se transforma tot in calorii; asa ca cu cat consumi mai multe fructe dulci cu atat poti lua mai repede in greutate. Cele mai vizate sunt bananele.

Fructele ingrasa cand sunt consumate in cantitati mari. Bananele sunt unele dintre ele

Desi sunt niste fructe absolut delicioase si contin si mult potasiu (un nutrient esential care ajuta la mentinerea tensiunii arteriale scazute si reduce riscurile bolilor de inima), bananele au un mare defect: sunt bogate in calorii (o singura banana are in jur de 115 calorii). De aceea, trebuie consumate cu moderatie. Specialistii nu recomanda sa le elimini in totalitate din meniu. Un numar mare de calorii mai poti gasi si in nucile de cocos. Desi nu sunt fructe pe care sa le consumi zilnic, totusi daca urmezi o dieta, ai mare grija cu ele. Doar 15 grame de fulgi de cocos neindulciti (trei lingurite) au in jur de 100 de calorii.

Unele fructe au si un continut mare de grasimi, care se pot transforma in calorii odata ce sunt ingerate, si pot duce la o ingrasare mai rapida. In aceasta categorie intra fructul de avocado (jumatate are 150 de calorii) si cel de mango (135 de calorii).

In general, fructele sunt indicate intr-o dieta echilibrata pentru ca au un continut mare de apa, fibre, putine calorii si sunt bogate in vitamine si minerale, dar si in antioxidanti care lupta pentru mentinerea unui sistem imunitar sanatos. In plus, cercetatorii spun ca unele fructe ne pot ajuta chiar sa slabim mai rapid decat altele, si cu siguranta, decat cele descries mai sus. Am intocmit o lista cu fructele care te ajuta sa scapi de kilograme mai repede, asa ca include-le in meniul tau!

Fructele care slabesc ar trebui consumate constant dupa anumite reguli

1. Grepfrutul. Daca mananci doar jumatate de grepfrut pe zi, poti slabi pana la jumatate de kilogram pe saptamana, spun cercetatorii. Asta datorita unei substante miraculoase pe care o contine grepfrutul si care micsoreaza nivelul de insulina, un hormon care contribuie la construirea depozitelor de grasime. Este si o buna sursa de proteine si are 90% apa, deci iti da satietate. O portie de grepfrut pe zi inseamna jumatate de fruct.

2. Perele. Eu as fi trecut perele pe lista fructelor care ingrasa pentru ca sunt mai dulci, insa am fost uimita sa descopar ca aceste fructe chiar pot ajuta la slabit. Perele contin 15% din necesarul zilnic de fibre ajutandu-te sa fii satula mai mult timp. Un studiu arata ca femeile care mananca trei pere pe zi consuma mai multe calorii si slabesc mai repede decat celelalte. O portie inseamna o para.

3. Papaya. Este un fruct exotic extrem de benefic pentru sanatate, fiind incarcat cu vitamina C, acid folic, vitamina A, vitamina E si vitamina K. Papaya insa contine o enzima speciala, numita papaina, care ajuta la o mai buna digestie a proteinelor, ceea ce duce la slabit. Este un fruct des intalnit in regimurile de slabire pentru ca este bogat in fibre si scazut in calorii.

4. Afinele. Studiile arata ca afinele au un impact major asupra grasimii din jurul abodmenului, pe care o diminueaza. Afinele sunt bogate in vitamina C, potasiu si antioxidanti puternici, dar au si compusii minune ce ajuta la slabit: fibre, excelente pentru digestie (constipatia poate duce la ingrasare). Nu contin grasimi si nici colesterol si au putine calorii (o jumatate de ceasca de afine are in jur de 40 de calorii).

5. Merele. Cercetatorii au investigat de-a lungul mai multor studii impactul pe care il au polifenolii din mere asupra persoanelor obese. Concluzia a fost urmatoarea: persoanele care au consumat 600 de mg de polifenoli din mere, timp de 12 saptamani si-au redus grasimea abdominala. Merele contin fibre (un mar mediu are in compozitie cam 15% din necesarul zilnic), ceea ce ajuta la reglarea apetitului si la o mai mare satietate.

Nutritionistul Michel Montignac a carui dieta este celebra, sustine ca fructele ingrasa cand le mananci imediat dupa masa, asa ca te sfatuim sa le consumi inteligent! Iti prezentam o agenda dupa criterii stiintifice!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver