5 alimente raw care iti cresc energia

Hrana vie are un mare atu: nivelul ridicat de energie cu care te incarca. Daca totusi nu ai de gand sa-ti schimbi atat de radical stilul de viata, dar tanjesti dupa mai multa energie, consuma cinci alimente obligatorii!

Daca iti doresti sa ai un nivel mai ridicat de energie, nici nu te gandi la bauturile enerizante ori la batoanele incarcate cu suplimente nutritive care se vor a-ti reda vigaoarea! De fapt, nici nu ar trebui sa le iei in considerare, pentru ca sunt surse periculoase de calorii, cofeina si compusi care creeaza iritabilitate sau anxietate.

Secretul vitalitatii sunt enzimele

Solutia la nivelul scazut de energie este consumul multor fructe si legume crude. Medicii nutritionisti sunt de parere ca cea mai buna sursa de energie pentru organism sunt alimentele raw, deoarece furnizeaza o serie de nutrienti de calitate superioara. Printre acestia se numara si enzimele – proteine complexe fara de care organismul nu ar putea sa indeplineasca functii importante. Enzimele au un rol crucial in procesul de digestie, fiind eliberate imediat ce incepem sa mestecam. Cand consumi fructe si legume proaspete, practic, iti „suplimentezi” enzimele, iar corpul nu mai este nevoit sa „fabrice” alte noi si, implict, sa consume energie. Energia este astfel inmagazinata, iar starea ta psihica si fizica va fi mult mai buna!

Pe langa enzime, alimentele raw mai contin o varietate de nutrienti, care ajuta la mentinerea unui nivel energetic normal: carbohidrati, proteine si grasimi benefice care aduc organismului un aport energetic. La polul opus, alimentele procesate si rafinate duc lipsa de acesti compusi benefici. Persoanele a caror dieta abunda de coloranti artificiali, conservanti, potentiatori de gust, E-uri au un nivel de energie mai scazut deoarece corpul se chinuie sa neutralizeze acesti compusi periculosi, pierzand energie.

Daca simti ca ai un nivel redus de energie, este important sa mananci urmatoarele alimente!

5 alimente care iti redau energia instant si care sunt preferate de consumatorii de hrana vie

1. Bananele sunt relativ scazute in calorii, dar bogate in antioxidanti si carbohidrati sanatosi (fructoza, glucoza si sucroza), care se transforma in glucoza, adica in energie pentru organism. Bananele se digera usor, iar zaharurile pe care le contin intra repede in sange, iar nivelul de energie este rapid improspatat. Unii sportivi mananca banane in pauzele dintre antrenamente pentru a se revigora!

2. Citricele: portocale, grapefruit, pomelo. Citricele dau organismului o infuzie de vitamina C, unul dintre compusii care ajuta corpul sa produca aminoacizi (chimicalele care regleaza nivelul de energie). Specialistii spun ca in cazul de deficientei de vitamina C pot aparea stari de oboseala, plictis. Citricele mai contin si fibre, care faciliteaza digestia, dar si fitochimicale.

3. Caisele sunt fructe extrem de benefice in ridicarea nivelului de energie, deoarece contin fier (lipsa de fier poate duce la stari de slabiciune si oboseala). Pe langa fier, caisele mai contin si carbohidrati. De asemenea, fructele care au un continut mare de apa sunt benefice (de exemplu, pepenele). Iti aduci aminte ca deshidratarea duce la dureri de cap si pierdere de energie?

4. Spanacul, ca si caisele, este bogat in fier, iar lipsa fierului se traduce prin oboseala. Asa ca mananca spanac cat mai des! Pentru a-ti lua necesarul zilnic de nutrienti (calciu si potasiu), mananca spanac alaturi de o salata de rosii sau adauga spanac meselor din timpul zilei.

5. Cartofii dulci sunt bogati in carbohidrati sanatosi, care te mentin energica. Consuma cartofii dulci ca pe principala ta sursa de carbohidrati, alaturi de proteine usoare. Sunt recomandati dupa un program intens de exercetii fizice, cand corpul este istovit, pentru ca te ajuta sa-ti revii rapid! In afara de carbohidrati, cartofii dulci mai contin si antioxidanti si minerale bune pentru revigorarea ta fizica!

Ca sa-ti incepi ziua cu o infuzie de energie, iata un model de mic dejun raw pentru fiecare zi a saptamanii!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver