Ce mananca un consumator de hrana vie

Cine crede ca persoanele care tin dieta raw mananca doar frunze, se insala. In realitate, consumatorii de hrana vie au la dispozitie o lista lunga cu alimente pe care, cu putina imaginatie, le transforma in adevarate delicii culinare. Iti dezvaluim secretele pentru ca dieta raw nu este deloc plictisitoare asa cum, poate, credeai!

Daca ai ocazia vreodata sa rasfoiesti o carte cu preparate raw, nu ezita sa o faci. Vei descoperi acolo o multime de bunatati spectaculoase despre care nici n-ai spune ca sunt preparate fara foc.

Dieta raw inseamna combinatii ingenioase care suplinesc cu succes alimentele traditionale

Imaginile cu diverse mancaruri te-ar putea convinge ca a tine dieta raw nu inseamna sa mananci limitat, ci dimpotriva. Ti se vor perinda prin fata ochilor preparate si ingrediente nebanuite: nuci, seminte, fructe, leguminoase, fructe uscate, vegetale, lastari, germeni, uleiuri exotice, alge, ierburi, condimente si cate si mai cate, multe despre care se prea poate sa nu fi auzit niciodata. Acestea sunt combinate atat de ingenios, fara sa fie atinse de foc, iar rezultatul este o mancare naturala, nutritionala si nu in ultimul rand, gustoasa. Rezultatul este si un meniu pe masura si include tot ceea mananci si tu zilnic de la ciorbe si supe pana la branzeturi si lapte, preparate complexe, dulciuri, si chiar cartofi prajiti!

Ca sa te conving ca bucataria raw nu este chiar atat de plictisitoare pe cat ti s-ar parea, iata un inventar al alimentelor pe care le folosesc raw-foodistii. Te poti inspira si tu din ele, mai ales ca sunt super-sanatoase si te vor ajuta sa ai o dieta asa cum trebuie!

7 alimente care fac dieta raw unica si spectaculoasa. Consuma-le si tu chiar daca nu urmezi un astfel de regim!

1. Fructe: mere, pere, banane, struguri, pepene, portocale, lamaie, mango, fructe de padure etc. Aici intra toate fructele posibile si imposibile, in functie de preferintele fiecaruia. Din fructe se pot obtine: smoothie-uri, sucuri naturale, salate, creme pentru prajituri, pot fi adaugate la blaturile deserturilor, se poate face inghetata din ele si chiar pot fi combinate cu legume pentru a face supe (ex: linte si cocos).

2. Legume: ardei gras, telina, spanac, dovlecei, ceapa, castraveti, rosii, salata, varza, spanac, broccoli, conopida, morcovi etc. Si in acest caz optiunile sunt variate, insa exista cateva legume pe care consumatorii de hrana vie le evita deoarece nu este recomandat sa fie consumate crude: cartofii, vinetele, ciupercile, rubarba. Pentru ca legumele sunt “materia prima” a raw-foodistilor, sunt folosite in orice fel de preparate de la salate, supe, smoothie-uri, feluri principale, sosuri, pot fi deshidratate, congelate sau chiar si murate.

3. Nuci si seminte: migdale, pecan, caju, nuci de Macadamia, fistic, alune, seminte de floarea soarelui, de dovleac, de in, de susan, de chia etc. De regula, nucile si semintele sunt folosite pentru a crea diverse branzeturi, lapte, paine, faina, blaturi pentru deserturi, biscuiti, chipsuri, dar sunt integrate si in salate, supe, smoothie-uri. Inainte de a fi utilizate, acestea se inmoaie in apa pentru a se putea lucra mai usor cu ele. Se pot consuma si uscate in diverse combinatii.

4. Cereale: ovaz, grau, mei, quinoa, orz, secara etc. Majoritatea cerealelor contin antinutrienti care pot duce la aparitia unor indigestii, de aceea este indicat sa fie consumate numai dupa ce buy cheap cialis au fost inmuiate in apa. Cerealele sunt la fel de indicate pentru a obtine paine, biscuiti, tarte, placinte, in general preparate care au aluaturi in compozitie. Cel mai simplu mod de a consuma insa cerealele este la micul dejun cu lapte raw (soia, migdale etc).

5. Leguminoase boabe: soia, edamame, nautul, lintea. Acestea trebuie scufundate in apa rece intre 24 si 48 de ore, pentru a neutraliza substantele care inhiba enzimele si unele toxinele, dar si pentru a le face mai usor de digerat. Consumatorii de hrana vie sunt insa mare fani a lastarilor acestor leguminoase. De asemenea, consuma in cantitati mari si alte tipuri de lastari: lucerna, susan, broccoli, floarea soarelui, seminte de mustar etc. Acestea sunt folosite la salate, la sucuri etc.

6. Uleiuri presate la rece: de masline, cocos, chia, susan, floarea soarelui, in, rapita. Sunt folosite pentru dressinguri de salate, ca si inlocuitor al untului, pentru smoothie-uri, diverse sosuri. In general, dau savoare preparatelor.

7. Ierburi si condimente: scortisoara, piper raw, chimen, alge, miere raw, sare de Himalaya, vanilie etc. Acestea sunt secretul din spatele gustului desavarsit al multor preparate raw, fiind folosite in deserturi, salate, supe, salate de fructe, diverse preparate cu legume etc. Lista este mult mai lunga decat cea de mai sus, iar alegerile tin de preferinte.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver