Plan inteligent pentru un stil de viata sanatos

Raw vegan iarna… este, cu siguranta, o provocare, insa daca iti doresti sa-ti pastrezi intact stilul de viata, va trebui sa te straduiesti putin…mai mult! Cu un plan bine pus la punct, vei reusi sa tii piept anotimpului rece care iti va restrictiona meniul raw destul de mult.

Cel mai mare neajuns al anotimpului rece este ca iti limiteaza alegerile; in primul rand, legumele si fructele incep sa fie din ce in ce mai putine, iar variantele oferite de supermarketuri s-ar putea sa nu fie pe placul tau, mai ales daca tii un regim super-sanatos, in care produsele bio ocupa un procent considerabil.

Raw vegan iarna si nevoia pentru nutrienti mai densi

In afara de asta, s-ar putea sa te mai confrunti cu o problema. Pe masura ce ziua se micsoreaza si temperaturile scad, corpul iti va cere tot mai multe alimente dense, care sa-l incalzeasca si sa-i asigure si un aport nutritional ridicat. Noile nevoi ale organismului ridica si probabilitatea de a te confrunta si cu unele pofte alimentare; acestea apar tocmai din necesitatea de a compensa efortul pe care corpul il depune ca sa se incalzeasca. Si totusi… cum faci ca sa-ti pastrezi meniul sanatos? Iti facem cateva sugestii.

Raw vegan este un stil de viata care impune o strategie bine definita mai ales in lunile reci. Iat-o!

Cultiva acasa lastari

O solutie ca sa te bucuri de ceva vegetale in meniu si sa-ti si iei nutrienti importanti pentru organism, este sa-ti cultivi propriii lastari si germeni acasa. Metoda este usoara si ieftina si poti obtine o multitudine de lastari din orice tip de seminte: lucerna, grau, linte, ridichii, floarea-soarelui, dovleac. Iata aici cativa pasi pe care trebuie sa-i urmezi, in cazul in care te intrebi cum se procedeaza.

Consuma legume si fructe de sezon si alimente mai dense

Desi mai putine, si in anotimpul rece exista optiuni: varza, broccoli, sfecla, varza de Bruxelles, conopida, morcovi, telina, cartofi, mere, pere, portocale, mandarine, grepfrut, banane, rubarba etc. De asemenea, alimentele dense sunt esentiale pentru a face fata frigului; acestea sunt cele bogate in grasimi esentiale: nuci si seminte, nuca de cocos, avocado, uleiuri presate la rece.

Incalzeste mancarea in deshidrator

Anotimpul rece impune mai multa mancare calda si, chiar daca tii o dieta raw, trebuie sa respecti aceasta regula. Foloseste mai mult deshidratorul pentru a incalzi usor unele preparate din legume sau supe, dar si pentru a pregati gustari mai satioase: biscuiti, paine. Daca nu ai un deshidrator, poti incalzi mancarea si in cuptor, la temperaturi mai mici de 40 de grade Celsius, ca sa pastrezi intacte enzimele, vitaminele si mineralele din alimente.

Bea smoothie-uri satioase si ceaiuri de plante

Un smoothie de banane nu este doar energizant, ci potoleste si foamea si iti furnizeaza vitamine si minerale importante pentru organism in sezonul rece. Poti folosi in smoothie-uri si lapte gras de migdale sau cocos si seminte, ca sa il faci si mai satios. O idee pe care o poti pune in practica iarna este sa incalzesti smoothie-urile in deshidrator. Ceaiul de plante este o bautura de iarna chiar si pentru raw-foodisti! Este recomandat, insa numai cald!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver