Daca vrei sa reduci consumul de carne, noteaza-ti 4 legume cu proteine pe care ai putea sa le mananci in schimb! Sfatul este sa le combini, neaparat, cu cereale integrale. De ce? Fiindca asa le transformi in proteine complete, avand toti aminoacizii necesari corpului.

Legume cu proteine la care nu te-ai fi gandit

Broccoli. Intr-o ceasca cu florete de broccoli sunt in jur de 3 grame de proteine, ceea ce inseamna cam 6% din necesarul zilnic de 46 de grame. Face pereche buna cu quinoa.

Mazare. Intr-o ceasca de mazare sunt 8 grame de proteine, mai mult decat intr-un albus de ou (doar 3.5 grame). Combin-o cu orez brun.

Rosii uscate la soare. In 28 de grame de rosii uscate la soare sunt 4 grame de proteine. Asta fiindca apa este scoasa din rosii si acestea devin mai concentrate in nutrienti. Si ele merg foarte bine cu pastele integrale.

Porumb. Intr-o ceasca de porumb fiert sunt 5 grame de proteine. Foloseste-l la supe si salate in combinatie cu orez. Atentie, insa! Porumbul fiert, desi e delicios, are destul de multe calorii! Nu abuza de el.

Foto: Guliver