Integreaza inteligent in dieta aceasta sursa de proteine!

Ca si vegetariana, n-ar trebui sa-ti lipseasca din geanta un pachetel cu seminte de dovleac crude. Pe langa faptul ca sunt gustarea perfecta, au atat de multi acei nutrienti fara de care persoanele care nu consuma carne nu ar putea sa traiasca frumos si echilibrat!

In ce consta calitatea deosebita a semintelor de dovleac cand vorbim despre vegetarieni? Simplu. Aceste seminte contin o cantitate si varietate enorma de  proteine vegetale si cu asta am spus totul. Daca esti vegetariana, stii ca ai o nevoie vitala de proteine deoarece au un rol esential in crearea si regenerarea masei musculare, fiind un element cheie in formarea de enzime si hormoni, dar si o sursa importanta de energie.

O jumatate de ceasca de seminte de dovleac contine mai multe proteine decat aceeasi cantitate de migdale

O jumatate de ceasca de seminte de dovleac contine cam 8 grame de proteine, iar necesarul zilnic pentru o femeie cu varsta cuprinsa intre 31 si 50 de ani este de 46 de grame, potrivit Departamentului de Agricultura al SUA. Poate cantitatea nu ti se pare atat de mare facand comparatie cu doza zilnica necesara, insa daca este sa punem semintele de dovleac fata in fata cu alte tipuri de seminte, vei vedea ca sunt chiar fruntase la capitolul proteine: semintele de floarea soarelui si de susan contin cam 5,5 grame de proteine la jumatate de ceasca, migdalele si fisticul, 6, iar semintele de pin si nucile caju contine mai putin de 5 grame de proteine pe portie.

Pe langa proteine, semintele de dovleac mai contin si alti nutrienti necesari vegetarienilor. O portie de seminte de dovleac de 30 de grame ofera aproape 30% din necesarul zilnic de zinci si 20% din necesarul de fier. Mai contin si magneziu, fibre si acizi grasi buni omega 3 si omega 6, ce reduc efectele grasimilor rele care pot produce boli cardiovasculare, infarcturi si unele tipuri de cancer.

Singurul dezavantaj al semintelor de dovleac este ca sunt destul de bogate in calorii, asa ca nu le poti consuma fara nicio restrictie. O jumatate de ceasca de seminte de dovleac contine cam 150 de calorii.

6 modalitati sanatoase de a consuma include in dieta seminte de dovleac

1. Manaca-le crude, deoarece sunt mult mai sanatoase. Prin prajire, le este adaugata multa sare si stii bine ca nu este recomandat sa consumi o cantitate prea mare. In plus, cand sunt prajite, sunt scufundate in mult ulei si poarta cu ele o gramada de grasimi nesanatoase.

2. Combina-le cu alte tipuri de seminte si nuci ca sa-ti faci un snack sanatos, dar si ca sa nu abuzezi de ele. Daca le mananci pur si simplu, poti sa consumi mai multe decat trebuie. Le poti combina si cu stafide sau fructe uscate.

3. Poti sa inglobezi seminte de dovleac cand prepari dulciuri acasa, de la biscuiti si prajiturele pana la paine si alte preparate cu aluat. De asemenea, sunt ideale si la salate de legume sau de fructe.

4. Poti folosi si ulei din seminte de dovleac la gatit si te poti bucura de aceleasi beneficii. Uleiul este un ingredient perfect pentru supe, dar si pentru dressinguri de salate, mergand de minune cu otetul si cu usturoiul.

5. Le poti praji acasa la tine, ca sa supraveghezi mai bine adaousul se sare. Ideal este sa folosesti maxim o jumatate de lingurita de sare la doua cesti de seminte. Ca sa fie mai gustoase si mai sanatoase, le poti adauga in loc de sare alte condimente (asta in cazul in care prajesti direct miejii) cum ar fi ghimbir sau nucsoara.

6. Poti prepara si un lapte din seminte de dovleac, astfel: pune intr-un blender 100 de grame de seminte, amesteca bine pana cand obtii o pulbere si adauga trei cani de apa calda peste ea, apoi amesteca din nou. Strecoara si se bea laptele intre mesele principale.

Mananca seminte de dovleac cu moderatie daca nu vrei sa ai probleme cu kilogramele, deoarece sunt bogate in calorii!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver