Alimente vegetale bogate in proteine

Cand spunem “proteine”, ne gandim automat la carne. Acesta este insa un rationament gresit! Proteinele se regasesc in tot soiul de alimente, de la seminte si legume pana la semi-cereale si tofu. Aceste proteine sunt preferatele vegetarienilor!

Proteinele sunt esentiale pentru buna functionare a organismului nostru. Specialistii se refera la proteine ca la un fel de “caramizi” indispensabile in constructia celulelor, a tesuturilor si a organelor. Deci, fara ele nu se poate! Pentru ca organismul nostru nu este capabil sa depoziteze proteinele, noi trebuie sa consumam constant alimente bogate in acesti nutrienti. Deoarece sunt extrem de importante, proteinele trebuie cautate si consumate chiar daca urmati un regim vegetarian.

In continuare iti prezint o lista a principalelor alimentelor bogate in proteine! Te poti baza cu incredere pe ea daca urmezi un regim vegetarian!

1. Cerealele cu bob intreg. Regina acestora este fara doar si poate quinoa. Unii specialisti o considera o semi-cereala mai degraba decat o cereala, extrem de bogata in proteine. Comparativ cu celelalte proteine vegetariene, quinoa contine toti aminoacizii care se gasesc in proteinele de origine animala, devinind astfel o proteina completa. O ceasca de quinoa contine 18 grame de proteine si 9 grame de fibre. Alte cereale cu bob intreg care contin proteine sunt orezul maro si orzul.

2. Leguminoasele boabe sunt o excelenta sursa de proteine pentru vegetarieni. Fasolea neagra, fasolea rosie, nautul, soia, toate sunt o optiune viabila pentru vegani si sunt foarte accesibile, putand fi achizitionate din orice piata sau incluse in orice meniu de la restaurant. O cana de fasole rosie contine aproximativ 13 grame de proteine.

3. Nuci si seminte. Dintre acestea, cele mai bogate in proteine sunt alunele, cajuul, migdalele, susanul si semintele de floarea soarelui. Deoarece multe dintre aceste alimente sunt bogate in grasimi, specialistii ne sfatuiesc sa nu le consumam ca si sursa principala de proteine. Insa atunci cand le folosim pe post de mica gustare, sunt nemaipomenite. La fel de delicios este si untul de arahide. Doua lingurite de unt de arahide contin cam 8 grame de proteine.

4. Tofu si laptele de soia. Acestea sunt, de asemenea, o sursa buna de proteine, iar optinile sunt foarte variate, pe piata existand o gama larga de produse de la iaurt si branza de soia, pana la lapte si inghetata de soia. Pe langa proteine, aceste mai contin si calciu, fier si vitamina B-12. O jumatate de ceasca de tofu contine 10 grame de proteine, iar un pahar de lapte de soia contine 7 grame de proteine. Poti folosi tofu la salate, supe si sosuri pentru paste!

Iata si alte alimente importante peste care nu trebuie sa sari! Ele sunt esentiale si pentru sanatatea inimii tale!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver