Stim ca micul dejun e cea mai importanta masa a zilei. Dar, in aceeasi masura, putem sa cadem de acord ca e si cea care ne ridica cele mai multe provocari. Asta fiindca nu ne e usor sa gasim intotdeauna cea mai buna varianta! Daca si tu esti in impas, inspira-te din ce mananca nutritionistii!

Cand vine vorba despre micul dejun, se prea poate sa ai la activ mai multe bile negre. Stai linistita, nu esti singura! Micul dejun nu e usor de urmat – uneori, pur si simplu, nu ai timp ca sa mananci dimineata, iar alteori nu-ti mai vine sa mananci aceleasi cereale cu lapte ca si ieri si ca si alaltaieri. Asa ca, cel mai la indemana este sa sari peste micul dejun, chiar daca poate iti e foame. Sau sa alegi sa mananci, pe fuga, ceva ce nu-ti prieste, ba din contra, te ingrasa si iti face si rau la digestie.

Chiar daca nu esti foarte constiincioasa cand vine vorba despre micul dejun, partea buna e ca poti sa incepi sa fii. Nu e chiar cel mai greu lucru din lume, daca iti acorzi putin mai mult timp dimineata. Incepe prin a te trezi cu 15 minute mai devreme decat de obicei ca sa mananci.

Pe mai departe, inspira-te de la nutritionisti! Am gasit pe mindbodygreen.com niste sugestii de mic dejun sanatoase si delicioase. Salveaza-le fiindca pot fi de mare ajutor cand ramai in pana de idei!

Smoothie cu afine

“Imi incep intotdeauna ziua cu un smoothie cu afine, indulcit cu lapte de cocos, in care adaug neaparat si pudra proteica vegana”, spune Robin Berzin, coach specializat in nutritie. “Imi tine de foame pana la pranz!”, adauga Berzin.

Reteta de smoothie cu afine: o cesca de afine, ½ avocado, o lingura de pudra proteica, 1 ceasca de spanac, 1 ceasca de lapte de cocos neindulcit, 1 lingura de miere. Combina totul intr-un blender!

Porridge cu mere

“Mic dejunul meu preferat este un bol cu ovaz cald, in care adaug unt de migdale, un sfert de mar taiat feliute, o lingurita de seminte de chia si un praf de scortisoara sau cacao”, spune Bonnie Taub-Dix, autoare a Read It Before You Eat It! Untul de migdale si semintele de chia stabilizeaza zaharul din sange, cresc necesarul de proteine si adauga grasimi sanatoase care ma tin satula pana la pranz”, completeaza Taub-Dix. Iata aici cea mai rapida reteta de porridge!

Iaurt grecesc si granola

“Adaug o lingura mare de granola, migdale si capsuni proaspete in iaurt grecesc. Amestec si il mananc cum ajung la munca. In timpul saptamanii, mi-e greu sa mananc micul dejun acasa, asa ca iaurtul grecesc cu granola este o super-optiune”, spune Emily Hein, autoare a blogului Zen & Spice Nutrition.

Ca sa-ti faci granola acasa, pune la prajit, pe o tava imbracata cu hartie de copt, nuci, seminte, fructe uscate si cereale integrale.

Clatite din hrisca

“Mananc clatite aproape in fiecare dimineata – clatite din hrisca cu afine, banane, unt de migdale si sirop de artar”, spune Robyn Coale, nutritionist si autor al blogului The Real Life RD. “Daca nu mananc clatite, mananc porridge cu banane si unt de arahide, alaturi de un smoothie verde”, adauga Coale.

Paine integrala cu ou

“Eu aleg o felie de paine integrala cu un ou prajit deasupra”, spune Jenna Braddock, nutritionist, autoare a blogului Make Healhty Easy. “Imi plac ouale fiindca se prepara usor si sunt foarte nutritionale. Imi fac si cate un smoothie de fructe/legume zilnic. Imi place sa folosesc capsuni, afine, ananas, kale, sfecla rosie si ghimbir”.

Foto: Guliver