Cum poti sa slabesti inteligent si fara riscuri

Multe dintre noi asociem silueta perfecta cu o cura de slabire drastica, pe care ne-o asumam in numele frumusetii. Tot chinul unui regim ar putea fi insa evitat cu o strategie alimentara care te ajuta sa slabesti…fara sa tii dieta!

Suna de vis, dar sa nu iti inchipui ca vei ajunge vreodata sa ai o silueta perfecta fara sa depui ceva efort. Chiar daca nu iti sugeram sa tii o dieta ca sa slabesti, tot trebuie sa faci ceva: sa-ti schimbi putin obiceiurile alimentare pe care le ai, sa adaugi unele noi si sa uiti de unele vechi ca sa ajungi sa arati asa cum iti doresti. Si inca un amanunt: silueta perfecta nu e neaparat dupa tiparul 60-90-60; e acea silueta cu care te simti bine si fizic, si psihic.

Rabdare, ambitie si perseverenta: secretul catre silueta perfecta

Demersul nu este unul usor, iar pentru multe fete s-ar putea sa fie chiar mai dificil decat o cura de slabire drastica. De ce spun asta? Pentru ca a slabi fara o dieta presupune sa adopti niste reguli de alimentatie pe termen lung, sa fii rabdatoare, ambitioasa si perseverenta. Avantajul este ca vei reusi sa ai un sa ai un regim alimentar mai sanatos, iar acest lucru se va vedea si in stilul de viata (mai multa energie, o stare pozitiva de spirit, o piele mai frumoasa), dar, si mai important, vei reusi sa-ti pastrezi greutatea ideala, fara sa te mai macine grija kilogramelor viitoare (cum s-ar fi intamplat in cazul unei diete fulger). Iata, deci, cum ajungi sa silueta perfecta fara dieta!

Strategia alimentara ideala pentru o silueta perfecta fara sa urmezi dieta!

1. Nu sari peste micul dejun!

Unul dintre neajunsurile faptului ca nu iei micul dejun, este ca pana la pranz ti se face foarte foame, iar asta inseamna ca la masa vei manca mai mult sau, si mai rau, vei fi tentata sa faci alegeri mai putin sanatoase (produse procesate, fast-food etc). In realitate, studiile spun ca persoanele care mananca micul dejun au un indice de masa corporala mai mic decat al celor care nu au acest obicei. Pentru un mic dejun nutritional, alege un bol de cereale integrale cu fructe sau iaurt slab. Aici gasesti si alte sugestii.

2. Gateste legumele mai putin

Stii ca atunci cand legumele sunt gatite prea mult isi pierd din vitamine si minerale. Acest dezavantaj are repercusiuni si vizavi de silueta ta: cand nu iti iei nutrientii necesari din mancare, nu te vei satura suficient si, la scurt timp, ti se va face foame si vei avea pofta sa rontai ceva. Sfatul este sa mananci cat mai multe alimente crude si sa inveti sa gatesti corect legumele astfel incat sa pastrezi enzimele si nutrientii pretiosi. Iata niste secrete de gatit pentru a nu pierde nutrientii!

3. Orienteaza-te catre alternative mai „usoare”

Cand iti cumperi lapte, branza sau iaurt, ar fi bine sa le alegi pe acelea care au mai putina grasime; in acest fel, vei taia considerabil din caloriile pe care le consumi. Nu este bine sa renunti insa cu totul la aceste produse daca vrei sa slabesti: cercetatorii spun ca oamenii care beau lapte si mananca lactate zilnic sunt mai slabi decat cei care nu o fac (acestia pierd grasime mai rapid din zona abdominala). Acest fapt se datoreaza calciului din lactate care descompune grasimile mai eficient.

4. „Pune lacat” la bucatarie dupa o anumita ora seara

Stabileste o ora dupa care nu mai ai voie sa mananci dupa cina si incearca sa respecti programul. La inceput iti va fi mai greu, insa dupa cateva saptamani te vei obisnui usor-usor. Daca totusi ti se face pofta de ceva dulce, bea un ceai neindulcit, manana un fruct sau un bol mic de inghetata simpla sau de iaurt inghetat. Ca sa te asiguri ca nu mai mananci si nu mai bei nimic dupa o anumita ora, spala-te pe dinti.

5. Inlocuieste cerealele rafinate cu cereale intregi

Este un pas absolut necesar, care te va ajuta sa slabesti considerabil si sa ajungi mai repede sa ai silueta perfecta. Cerealele rafinate: painea, orezul, faina albe sunt bogate in calorii, care nu iti aduc niciun plus la dieta. Dimpotriva. In schimb, cerealele integrale nu numai ca sunt mai slabe in calorii, dar contin si multe fibre care iti tin de foame timp indelungat.

6. Incepe-ti masa cu o salata sau o supa

Este important sa mananci multe legume si fructe bogate in apa, iar daca inainte de masa manaci un aperitiv usor: salata, supa, te vei satura mai repede, si la felul doi, vei manca mai putin. Daca mananci carne, specialistii spun sa o pui in mijlocul farfuriei si sa completezi portia cu legume din belsug. Evita cartofii alaturi de carne pentru ca au multi carbohidrati si combinatia ingrasa, dar te si baloneaza.

Foto: Guliver