consumul de sare la masa farfurie lingura

Iti place sa mananci sarat, dar vrei sa nu exagerezi? Buzzfeed.com a vorbit cu cativa experti care te vor invata cum sa consumi mai putin sodiu si, astfel, sa duci o viata mai sanatoasa. Iata ce trebuie sa stii despre consumul de sare la masa.

Sodiul, elementul chimic din sare este peste tot, inclusiv in corpurile noastre. Este vital pentru functionarea buna a organismului tau. Dar consumul excesiv de sodiu este daunator. Doza zilnica recomandata de sodiu este intre 1.500 si 2.300 de miligrame, adica o lingurita – o lingurita si jumatate. Consumul de sare la masa trebuie asadar supravegheat!

Care sunt riscurile atunci cand consumi prea mult sodiu? Mineralul prezent in exces in sangele tau atrage mai multa apa in vasele de sange si creste volumul lor total, ceea ce iti creste tensiunea. Excesul de sodiu poate duce la hipertensiune, care duce mai departe la probleme mari cu inima.

Atunci cand mananci prea multa sare, corpul tau retine mai multa apa si te vei simti balonata de la ea. Sodiul duce la degete si fata umflata. Iata ce poti sa faci ca sa consumi mai putin sodiu.

Consumul de sare – 8 trucuri ca sa consumi mai putin sodiu

Consumul de sare – 1. In primul rand trebuie sa afli cat consumi. Poti face acest lucru estimativ, uitandu-te la etichetele produselor pe care le consumi, la informatiile legate de brandurile alimentare de pe internet. Odata ce stii cam cat sodiu contin produsele pe care le mananci in mod regulat, va fi mai usor sa iti echilibrezi doza zilnica.

Consumul de sare – 2. Afla cat de mult ar trebui sa consumi. Doza zilnica pe care ar trebui sa o consumi variaza in functie de varsta si de stilul de viata. Daca faci mult sport, atunci elimini mult sodiu prin transpiratie. Ar trebui sa te apropii de pragul de jos al dozei zilnice daca suferi de diabet, hipertensiune, boli cronice ale rinichilor sau daca exista probleme cu inima in familia ta. Cel mai bine e sa intrebi un nutritionist despre cantitatea recomandata pentru tine.

Consumul de sare – 3. Schimba lucrurile timp de trei saptamani. Potrivit nutritionistilor, dureaza doar 21 de zile sa iti „reprogramezi” papilele gustative. Atunci cand reduci dozele gradual, dupa 3 saptamani mancarurile bogate in sodiu iti vor parea prea sarate.

Consumul de sare – 4. Elimina intai cele mai sarate alimente. Alege trei alimente din dieta ta cu cel mai mare continut de sodiu si elimina-le primele.

Consumul de sare – 5. Foloseste o aplicatie de mobil. Aplicatia de iPhone Sodium Tracker iti urmareste zilnic consumul de sodiu. Si iti poti schimba zilnic cantitatea maxima pe care ti-o permiti si astfel o sa ajungi sa consumi mai putina sare.

Consumul de sare – 6. Gateste acasa mai des. Mancarea ambalata poate fi plina de sodiu, pentru ca astfel le creste termenul de garantie alimentelor. Daca gatesti tu, atunci vei stii exact cata sare e in mancare. Poti sa inlocuiesti sarea cu alte condimente.

Consumul de sare – 7. Adauga sarea dupa ce termini de gatit. Vei folosi mai putina sare in alimente si vei adauga exact cat trebuie.

Consumul de sare – 8. Clateste legumele din conserve. Daca faci acest lucru, vei spala sodiul in exces din ele. Poti face asta si cu tonul din conserva, daca vrei.

Sarea este insa un ingredient bun pentru produsele de frumusete! Iata reteta unui scrub cu sare de mare pentru maini fine