Cele mai indicate alimente pentru a ramane insarcinata

Daca iti doresti sa devii mama, si ai probleme cu fertilitatea, poti sa o “ajuti” cu ajutorul unor alimente bogate in nutrientii esentiali pentru conceperea unui copil. Multe dintre aceste alimente iti sunt chiar la indemana, trebuie doar sa le identifici!

Daca pana acum cativa ani se credea ca sansele unei femei de a ramane insarcinata scad drastic dupa varsta de 30 de ani, noile cercetari dezvaluie concluzii si mai ingrijoratoare: se pare ca fertilitatea incepe sa scada chiar mai devreme, undeva in jurul varstei de 27 de ani.

Fertilitatea unei femei incepe sa scada odata cu varsta, insa exista si alti factori care o afecteaza major

Femeile cu varste cuprinse intre 19 si 26 de ani au sanse de 50% de a ramane insarcinate cu doua zile inainte de ovulatie (cea mai fertila perioada a lunii), pe cand sansele scad cu 10% in cazul femeilor cu varste cuprinse intre 27 si 34 de ani, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii Institutului National pentru Sanatate din Carolina de Nord, in colaborare cu Universitatea Padua (Italia). Dupa varsta de 35 de ani, situatia se agraveaza si mai tare, pentru ca fertilitatea incepe sa scada rapid, iar mai mult de jumatate din aceasta categorie vor avea nevoie de tratament pentru a ramane insarcinate.

Dar de ce scade fertilitatea? Raspunsul este cat se poate de simplu: pentru ca odata cu inaintarea in varsta este afectata si cantitatea si calitatea ovulelor. Acest proces este denumit imbatranire ovariana, fiind cauza scaderii fertilitatii. Fertilitatea scazuta se traduce prin imposibilitatea unei femei de a ramane insarcinata si printr-un risc mai mare de a pierde sarcina.

Fie ca vrei sa devii mama, fie ca inca nu ai in plan un copil dar ti-ai dori unul intr-o zi, specialistii spun ca este important sa-ti protejezi cat mai bine fertilitatea. Pe langa varsta, exista numerosi factori care iti pot reduce sansele de a avea un copil. Printre cei mai periculosi se numara fumatul, o greutate anormala (subponderabilitate sau supraponderabilitate), excesul de cafea si alcool, stresul.

Dieta joaca si ea un rol covarsitor, iar unii specialistii sunt de parere ca, fara aportul unor nutrienti importanti pentru organism, fertilitatea poate scadea si mai dramatic. De aceea, am intocmit o lista cu cele mai indicate alimente pe care le poti consuma pentru a-ti creste fertilitatea. Vei fi surprinsa sa descoperi care sunt acestea!

5 alimente care cresc fertilitatea. Include-le in meniul tau chiar daca nu ai de gand sa faci un copil acum!

1. Laptele si iaurtul nedegresat. Potrivit unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea Harvard, femeile care consuma lactate nedegresate au mai putine probleme cu ovulatia, datorita aportului de calciu. Ideal este sa consumi un total de 1000 de mg de calciu pe zi. Daca ai intoleranta la lactate, incearca soia, tofu, legume verzi si sucuri fortificate.

2. Carne usoara de curcan, pui si vita. Acestea contin fier, un nutrient important pentru conceperea unui copil. Studiile arata ca femeile cu suficient fier in organism tind sa fie mai fertile decat cele care au deficiente. Poti consuma cam doua portii din aceasta carne pe zi, dar nu exagera pentru ca un exces de proteine poate duce micsora fertilitatea. Daca esti vegetariana, bazeaza-te pe proteine din plante: quinoa, tofu.

3. Cereale cu bob intreg. Vedeta acestei categorii este acidul folic, o vitamina din categoria B, recunoscuta pentru proprietatile sale de crestere a fertilitatii. Pe langa acid folic, cerealele cu bob intreg mai iti ofera si urmatorul avantaj: ajuta la o ovulatie regulata. In schimb, este indicat sa eviti carbohidratii rafinati (painea alba, orezul alb etc) pentru ca duc la cresterea zaharului din sange, proces ce afecteaza hormonii reproducatori si menstruatia.

4.  Somon. Acizii grasi dintr-o varietate de pesti ca somonul, sardinele si heringul sunt nutrienti ce ajuta la cresterea fertilitatii, deoarece regleaza hormonii reproducatori, cresc circulatia la nivelul organelor reproducatoare si reduc chiar si stresul. Daca totusi nu mananci peste deloc, poti consuma in schimb seminte de in, nuci, avocado sau poti lua suplimente.

5. Fructele si legumele proaspete sunt importante pentru ca sunt o sursa excelenta de antioxidanti, care mentin sanatatea generala a organismului, dar si a sistemului reproducator. In plus, multe fructe si legume (portocale, citrice, capsuni si vegetale) sunt bogate in acid folic, care ajuta la prevenirea defectelor de nastere. Fructele citrice au un plus: imbunatatesc ovulatia si ajuta ovulul sa se desprinda de ovare.

Pentru o mai buna fertilitate, incearca sa bei cat mai putina cafea. Exista unele studii care sustin ca mai mult de trei cesti de cafea pe zi poate reduce cu 26% sansele de a ramane insarcinata. Iata niste sfaturi ca sa renunti la cafea fara prea mare greutate!

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver