5 reguli alimentare pentru a evita ingrasarea

Te descurajeaza faptul ca trebuie sa alergi o ora pe banda ori sa faci o sedinta intensa de aerobic ca sa arzi 400-500 de calorii si tot nu obtii rezultatul dorit? Desfasoara in paralel si planul B: trucurile de dieta ca sa arzi calorii rapid fara sa depui efort fizic!

Stii ca daca vrei sa slabesti trebuie sa scapi de cat mai multe calorii, dar si sa fii atenta la alimentele bogate in calorii pe care le consumi. Dar ce sunt caloriile mai exact? In termeni simpli, caloria este o unitate de masura pentru energie, asa cum voltul este pentru electricitate. Corpul uman are nevoie de energie (calorii) pentru orice proces metabolic, inclusiv pentru respiratie si digestie. Cantitatea de energie depinde de mai multi factori (alimentele pe care le consumi, cat de mult dormi sau efortul fizic pe care il faci etc).

O femeie ar trebui sa consume intre 2000 si 2400 de calorii pe zi, dar fara efort fizic arderea acestora e mai grea; aici intervin trucurile de dieta.

Un adult are nevoie in medie de 2000-3000 de calorii pe zi, insa numarul acestora variaza de la persoana la persoana (in functie de greutate, varsta, sex, stil de viata). Cunoasterea numarului de calorii de care ai nevoie este esentiala pentru a-ti mentine greutatea ideala. Pentru acest lucru este nevoie sa-ti introduci datele intr-un calculator de calorii (la o rapida cautare pe google vei gasi o multime de variante), care iti va “spune” numarul corespunzator de calorii de care ai nevoie zilnic. In general, femeile cu varsta cuprinsa intre 19 si 30 de ani, ar trebui sa consume intre 2000 si 2400 de calorii pe zi, in timp ce peste 30 de ani, numarul de calorii mai scade, intre 1800 si 2200.

Daca vom depasi aceste limite, exista riscul sa ne ingrasam, mai ales ca cele mai multe alimente sunt bogate in calorii. De aceea, nutritionistii recomanda sa avem grija la ceea ce mancam. Este indicat sa optam pentru cereale cu bob intreg, proteine slabe, legume, fructe, leguminoase boabe, nuci, lactate si uleiuri din plante pentru a ne satisface nevoile zilnice de calorii. Ca sa nu ne ingrasam trebuie sa evitam caloriile “goale”, care vin din grasimi saturate, zaharuri, alcool.

5 trucuri de dieta ca sa arzi calorii rapid si sa iti mentii greutatea ideala fara prea mare efort

1. Bea ceai verde. Ceaiul verde are marele atu ca iti accelereaza metabolismul. Asta datorita unor polifenoli numiti catechine, care actioneaza atat ca un antioxidant, cat si ca un accelerator al arderii grasimilor. Ceaiul verde contine 27% catechine, pe cand cel negru, doar 4%. Este recomandat sa bei cinci cesti de ceai verde pe zi.

2. Creste consumul de fier. Daca nu consumi suficient fier, corpul nu va putea sa transporte suficient oxigen la celule, ceea ce duce la incetinirea metabolismului. Ca sa-ti iei necesarul de fier, este bine sa consumi trei-patru portii de alimente bogate in fier (carne rosie usoara, pui, cereale fortificate si soia).

3. Mananca multe lactate. Femeile care consuma produse lactate ca iaurtul si branza degresata, de trei-patru ori pe zi, pierd cu 70% mai multa grasime decat cele care tin o dieta fara lactate. Aceasta este concluzia unui studiu publicat in Obesity Research. Explicatia este urmatoarea: calciul actioneaza ca un “comutator” care ii spune organismului sa arda mai repede grasimile.

4. Opteaza pentru peste. Persoanele care mananca regulat peste au in sange nivele reduse al hormonului numit leptina, care poate conduce catre un metabolism lenes si obezitate. Nutritionistii recomanda sa consumi peste trei pana la patru portii de peste gras ca somon, ton sau macrou, in fiecare saptamana.

5. Evita carbohidratii rafinati, care iti aduc un aport mare de calorii. Printre acestia se numara painea alba, cartofii si orezul, ce iti afecteaza nivelul de insulina si duce la acumularea de kilograme. In schimb, alege proteinele. Acesti compusi au nevoie de mai multa energie pentru a fi sintetizati, deci corpul arde astfel mai multe calorii!

Ca sa arzi calorii eficient, poti conta si pe efectul termic al alimentelor. Este un concept interesant care se bazeaza pe cate calorii consuma organismul uman in timp ce proceseaza mancarea.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver