Laptele cu cereale ingrasa.

Daca mananci in fiecare dimineata lapte integral peste care pui cereale cu mult zahar, un pumn de alune si fructe uscate ai mari sanse sa te ingrasi. Laptele cu cereale ingrasa daca nu stii ce pui in bol. Si cum alegi bolul!

Te duci la supermarket. Vrei sa iti iei ceva de mancare si, pentru micul dejun, alegi varianta economica – timp si bani salvati. Adica cereale cu lapte. Ajungi la standul cu cereale si dai peste 100 de variante. Pe aproape toate ambalajele scrie mare: “Fara zahar”, “Continut mare de fibre” sau “Cereale integrale”. Toate mesajele trimit cu gandul la o alimentatie sanatoasa. Dar de cate ori stai sa citesti tot ce contin aceste cereale? “E adevarat ca unele sunt la fel de sanatoase ca o salata. Dar altele au tot atat de mult zahar cat gasesti intr-un ecler”, spune un nutritionist pentru revista Reader’s Digest.

De ce mananci cereale cu lapte? Sunt un mic dejun rapid!

Un bol cu cereale e perfect pentru micul dejun. Cel putin asa crezi. Nu trebuie sa il prepari dimineata, cand esti grabita. Deci e rapid. E o varianta ieftina de mic dejun. Contine fibre, calciu si proteine. Ok, pana acum totul suna bine. Dar, daca faci alegeri gresite, laptele cu cereale ingrasa! Rau de tot! Shape.com a adunat laolalta situatiile in care laptele cu cereale ingrasa si in care ar fi bine sa fii mai atenta la ce, cum si cat mananci.

6 situatii in care laptele cu cereale ingrasa

1. Bolul din care mananci e prea mare

Daca iti pui lapte intr-un bol mare o sa simti nevoia sa il umpli cu cereale. Astfel, in loc sa consumi 120-200 de calorii la micul dejun, o sa consumi chiar si 400 in fiecare dimineata. Si, gandeste-te, asta e numai portia de calorii de la micul dejun…

2. Iti pui prea multe nuci peste cereale

Fulgi de migdale, nuci pecan, alune de padure. Inseamna o gustare sanatoasa. Dar, daca iti pui zilnic asa ceva in bolul cu cereale, o sa ai parte de prea multe proteine si grasimi la micul dejun. Iar asta inseamna si multe calorii. Doua linguri de alune de padure inseamna din start 100 de calorii. Plus cele de la lapte, plus cele de la cereale. Ai grija!

3. Folosesti un bol fara fund

Procedezi asa: pui laptele in bol, apoi cerealele. Si bagi lingura si mananci. Si mananci, si mananci. Si iti dai seama ca ai terminat cerealele si mai ai lapte in bol. Asa ca iti mai pui un pumn de cereale. Dar constati ca ai pus atat de multe cereale, incat e nevoie de inca putin lapte. E un cerc vicios. Fereste-te de el! Bea laptele care ti-a ramas pe fundul bolului. Altfel, o sa mananci doua portii in loc de una. Si, in cazul acesta, laptele cu cereale ingrasa dublu!

4. Iti place cu fructe uscate

Chipsuri de banane, stafide, cirese uscate, merisoare. E adevarat ca au si ele fibre. Dar, pentru ca nu contin apa aproape deloc, sunt foarte dense in calorii. Un sfert de ceasca de afine uscate are peste 100 de calorii. Asa ca, daca vrei fibre si un strop de dulce in cerealele cu lapte, mai bine pune fructe proaspete. Au mai multe fibre, mai putine calorii si mai multa apa, incat te fac sa te simti satula mai repede.

5. Preferi laptele gras

Cu cat laptele pe care il consumi are mai multa grasime, cu atat acumulezi mai multe calorii. O ceasca de lapte integral are aproximativ 150 de calorii. Una cu lapte degresat are cam 90 de calorii. Nu ti se pare o diferenta prea mare, dar, in timp, se aduna!

6. Inca mananci cereale pentru copii

Cereale cu scortisoara, cu cacao, cu ciocolata alba, in forma de ursuleti, in forma de stelute, colorate, cu fructe sau fara, dar cu mult, mult zahar! Sunt dulci si gustoase, dar au prea mult zahar si aproape nimic nutritiv! Asta inseamna ca, la o ora dupa ce golesti bolul, o sa iti fie iar foame. Si o sa mananci inca ceva. In cazul acesta, laptele cu cereale ingrasa. Rau de tot!

Cum ramane cu laptele? Cat ingrasa el?

Laptele, ca orice alt aliment, contine calorii. Potrivit Fitday.com, un pahar cu 230 de mililitri de lapte integral contine 150 de calorii. Aceeasi de cantitate cu lapte cu 2% grasime are 140 de calorii, iar cu 1% grasime are 100 de calorii. Laptele degresat are 80-90 de calorii. Cu cat consumi mai multe calorii, cu atat ai mai mari sanse sa te ingrasi.

Totusi, socoteala nu e atat de simpla. Trebuie sa faci calculul in functie de cat de multe calorii consumi si cat de multe arzi in fiecare zi. Nu trebuie neaparat sa eviti sa mananci cereale cu lapte. E suficient sa alegi un lapte mai putin gras si sa pui in el cereale adevarate! Nu dintre cele pline de zahar, nu cu alune, nu cu fructe uscate! Tine minte, deci, nu trebuie sa iti interzici unele alimente, ci sa mananci istet!

Acum ca stii de ce ingrasa cerealele cu lapte, afla cum sa mananci Fara zahar la micul dejun: 3 solutii la cerealele dulci.

FOTO: Gulliver