Dieta in care mananci la ore fixe

Poate ca suna ca o fantezie, insa te asigur ca exista o cura de slabit ce iti permite sa mananci tot ceea ce iti pofteste inima. Aceasta se numeste dieta in care mananci la ore fixe ori dieta Crono, asa cum mai este denumita de specialistii in domeniu.

Cu siguranta te-ai obisnuit ca dietele pe care le tii sa iti impuna anumite restrictii alimentare legate fie de numarul caloriilor consumate, fie de o anumita categorie de macronutrienti (proteine, carbohidrati, grasimi). Ei bine, uita de aceste reguli chinuitoare! Am gasit pe livestrong.com o dieta care iti permite sa mananci cam tot ce iti doresti (bineinteles, te sfatuiesc sa bifezi cuvantul „sanatos”!).

Dieta in care mananci la ore fixe: principiile de baza

Dieta in care mananci la ore fixe este dieta perfecta de slabit, sustin cei care o promoveaza! Pe scurt, ai o alimentatie echilibrata, se reduce senzatia de foame, iar kilogramele nedorite dispar. Iti poti lua adio de la doua kilograme intr-o saptamana!

Tot ceea ce trebuie sa faci pentru a te bucura de beneficiile pe care le ofera aceasta cura de slabit este sa respecti anumite reguli legate de orele de masa. Cel mai important principiu care sta la baza acestei cure are legatura cu faptul ca organismul nostru asimileaza diferit ceea ce consumam, in functie de momentul zilei si, bineinteles, de ora la care luam masa.

Din alimentatia ta nu trebuie sa lipseasca niciuna dintre categoriile de alimente. Conform USDA (Departamentul Agriculturii Statelor Unite ale Americii), un adult ar trebui sa consume intre o cana si jumatate – doua de fructe, doua cani si jumatate – trei de legume, 170g – 230 g de cereale si 140 g – 170 g proteine.

Dieta in care mananci la ore fixe: idei de meniu

Micul dejun

Ia prima masa a zilei in jurul orei 9:00. Poti sa consumi grasimi, carbohidrati, fara sa iti faci prea multe griji pentru silueta ta. In acest moment al zilei, ai nevoie de alimente hranitoare si energizante.

Sugestii: iaurt, branza de capra, lapte vegetal cu cereale, oua.
Atentie! Dieta in care mananci la ore fixe nu permite combinarea carbohidratilor cu proteinele.

Pranz

Masa de pranz ar trebui luata in jurul orei 13:00 si ar trebui sa fie cea mai consistenta. Fa alegeri culinare care sa te incarce cu energie pentru restul zilei.

Sugestii: paste integrale, orez, fasole, supa de legume.

Gustari

Dieta in care mananci la ore fixe permite doua gustari de-a lungul zilei, astfel ca nu te vei confrunta cu senzatia de foame. Pe prima poti lua la ora 10:30, iar pe a doua la ora 16:00.

Sugestii: dimineata – un fruct (la alegere), dupa-amiaza – un fruct ori un smoothie.

Cina
E recomandat sa iei cina in jurul orei 18:00. Oricat de greu ti-ar fi sa rezisti tentatiei, incearca sa nu mai iei nicio gustare dupa aceasta masa de seara. Stiu ca iti este greu sa rezisti, insa aceasta este proba pe care trebuie sa o treci daca vrei sa te mentii in forma. Ultima masa a zilei trebuie sa fie light, bazata pe proteine.

Sugestii: peste la cuptor cu legume la aburi.

Citeste si: Dieta cu doua mese pe zi. Slabesti si tii sub control glicemia.

FOTO: Guliver