Nu lasa mancatul pe sistem nervos sa stea in calea dorintei tale de a arata bine. Controleaza-ti emotiile si fa-ti o strategie bazata pe mancare sanatoasa!

Stresul, depresia, singuratatea, un loc de munca epuizant, presiunea familiei sau un eveniment traumatizant sunt cauze ale mancatului pe sistem nervos. Desi nu ti-ai imagina, chiar si un eveniment fericit te poate face sa mananci din motive emotionale. Daca te afli printre cei pentru care mancatul pe sistem nervos este o problema, atunci te raportezi la mancare nu ca la o sursa de energie, ci ca la o distractie, o evadare, o cauti pentru ca iti ofera confort.

De unde incepe mancatul pe sistem nervos?

Nu vrem sa recunoastem, dar relatia noastra cu mancarea este, de multe ori, una emotionala. Aceasta relatie se formeaza in copilarie. Iti amintesti cum mama ta te recompensa cu un fursec sau o inghetata ori de cate ori faceai ceva bine? Relatia continua in adolescenta, cand esti invitata prima data la o prajitura sau la o cafea. Si se consolideaza mai tarziu, cand ai parte de prima despartire si mananci pe sistem nervos – ai senzatia ca te simti mai bine daca mananci – ca in filme – un bol mare cu inghetata alaturi de prietene, scrie Dailymail.co.uk.

Aceste asocieri ale mancatului cu momente de alinare sau de rasfat te urmaresc pe tot parcursul vietii. Asa ca, ori de cate ori simti ca esti la pamant – ceva nu merge bine la job, te-ai despartit de iubit, ai avut o cearta cu cea mai buna prietena – cauti consolarea in frigider. Deci, mananci pe sistem nervos.

Daca mancatul pe fond nervos te impiedica sa slabesti, tine cont de aceste sfaturi, de la Southbeachdiet.com:

Mancatul pe sistem nervos – 1. Scoate tentatiile din frigider

Nu le vezi, nu le vrei. Acesta este principiul dupa care trebuie sa te ghidezi. Ca sa nu mai mananci pe sistem nervos, arunca din frigider toate alimentele nesanatoase si de care s-ar putea sa ti se faca pofta cand nu te simti in largul tau. Daca nu o sa ai in permanenta in frigider vasul acela mare cu inghetata, e mai putin probabil sa iesi din casa la miezul noptii sa iti cumperi.

Mancatul pe sistem nervos – 2. Tine un jurnal

Puterea pixului e mai mare decat a furculitei. Daca stii ca nu iti este foame – si, daca iti pui aceasta intrebare, vei gasi raspunsul -, dar mancatul pe sistem nervos nu iti da pace, noteaza-ti intr-un jurnal. Scrie acolo cum te simti si, alaturi, ce ai mancat. Sau ce ai fost tentata sa mananci, in caz ca ai reusit sa te abtii. Astfel, o sa faci legatura intre tipul de emotie pe care il ai si tipul de aliment care iti satisface o lipsa emotionala. De exemplu, unii oameni, cand sunt suparati, vor sa manance numai dulciuri.

Mancatul pe sistem nervos – 3. Distrage-ti atentia

Nu exista o solutie mai buna decat sa iti canalizezi emotiile catre hobby-uri si pasiuni. In loc sa te concentrezi pe mancare, concentreaza-te pe celelalte zone din viata ta care iti aduc echilibrul si te fac fericita. Cand iti vine sa mananci pe sistem nervos, implica-te intr-o activitate care iti distrage atentia.

Mancatul pe sistem nervos – 4. Gustari sanatoase

Uneori nu te poti abtine. Mancatul pe sistem nervos te invinge. Pentru acele momente, e bine sa ai la indemana – in loc de chipsuri si prajituri – un bol mic cu alune, nuci sau seminte crude, cateva fructe sau bucati de legume.

Mancatul pe sistem nervos – 5. Analizeaza-ti sentimentele

Inainte sa inhati o gogoasa cu ciocolata, intreaba-te daca, dupa ce o s-o mananci, chiar o sa te simti mai bine. Cateodata e de folos sa faci un pas in spate cand te confrunti cu mancatul pe sistem nervos. Daca nu functioneaza, pune-ti o bariera. Impune-ti sa astepti 20 de minute. Si, daca tot vrei gogoasa aia, permite-ti sa mananci jumatate si arunca restul.

De obicei, cand nu te simti bine, creierul iti cere de mancare ceva prea dulce, prea sarat sau prea gras. dar aceste alimente nu te fac sa te simti mai bine cu adevarat. data viitoare cand esti tentata de mancatul pe sistem nervos, gandeste-te bine. Analizeaza consecintele pozitive si pe cele negative. Da, o sa te simti mai bine cand iei prima gura din acel cheesecake, dar dupa o ora o sa te simti vinovata ca ai mancat toata felia.

Acum, ca stii cum sa combati mancatul pe sistem nervos, afla si cum sa ai O alimentatie sanatoasa, fara produse procesate.