mituri despre alimentatie demontate

Aproape jumatate dintre oameni cred ca produsele alimentare pot fi congelate numai ziua in care le-au cumparat – si 38% cred ca produsele din carne nu se pot recongela. Iar acestea nu sunt singurele mituri despre alimentatie care ne guverneaza viata.

Potrivit unui nou sondaj de opinie pentru Food Standards Agency (FSA), exista o confuzie pe scara larga in jurul alimentelor congelate din casa. Si nu doar inghetarea alimentelor da batai de cap oamenilor. Mai mult de doua treimi dintre cei intervievati de FSA au aruncat alimente in ultima luna, inclusiv paine, fructe, legume si resturi de la mese care erau inca bune de mancat.

Deci, se pare ca, atunci cand vine vorba de mituri despre alimentatie, noi toti mai avem de invatat. Juliette Kellow, nutritionist, a explicat pentru cotidianul The Mirror de ce anumite lucruri pe care le luam de bune nu sunt tocmai adevarate…

7 mituri despre alimentatie la care sa renunti incepand de azi

Mit: Consumul de telina arde mai multe calorii decat aduce

Adevar: Vesti proaste pentru cei care tin dieta cu telina. Ea nu contine calorii “negative”, ceea ce inseamna ca nu va arde mai multe grasimi decat mananci. Dar, cu doar doua calorii pe tulpina si fiind o sursa buna de fibre, ele reprenzinta totusi o gustare excelenta si light pentru acelea dintre voi care-si tin greutatea sub control.

Mit: Fructele si legumele congelate si cele din conserve sunt mai putin nutritive decat cele proaspete

Adevar: Fructele si legumele care urmeaza sa fie conservate sau congelate sunt prelucrate, de obicei, foarte repede dupa ce au fost culese. Iar asta inseamna ca-si pastreaza cele mai multe vitamine si minerale. In schimb, multe fructe “proaspete” si legume parcurg o distanta lunga inainte de a fi asezate pe rafturile supermarketurilor, pierzand in acest timp, mai multe substante nutritive, cum ar fi vitamina C si acidul folic (vitamina B).

Mit: Morcovii cruzi sunt mai hranitori decat cei gatiti

Adevar: Gatirea creste de fapt valoarea nutritiva a morcovilor, deoarece peretii lor celulari duri sunt distrusi in timpul procesului, permitand organismului un mai bun acces la beta-carotenul, pe care organismul il utilizeaza pentru a face vitamina A. Adauga un pic de grasime pentru a ajuta organismul sa absoarba beta-carotenul, deci prajeste-i intr-un pic de ulei de masline.

Mit: Ouale trebuie sa fie evitate, din cauza continutului lor ridicat de colesterol

Adevar: De ani de zile umilul ou a fost considerat riscant pentru sanatate datorita continutului sau ridicat de colesterol. Insa nutritionistii stiu acum ca acest colesterol din alimente are un impact redus asupra colesterolului din sangele nostru. In schimb, un consum ridicat de grasimi saturate, care cresc colesterolul din sangele nostru, cresc riscul aparitiei bolilor de inima. Ouale sunt, de asemenea, o sursa buna de proteine, iar daca esti vegetarian ele contin si multe alte elemente nutritive si necesare pentru tine: zinc, fier si vitamina D.

Mit: Alimentele fara gluten sunt mai sanatoase

Adevar: Daca nu ai o boala care te impiedica sa consumi alimente cu gluten ( si doar 1% din populatie o are), nu este necesar sa optezi pentru variantele fara gluten, din supermarket. De fapt, o multime de produse fara gluten au mai multe grasimi, sare si zahar.

Mit: Carnea rosie este rea pentru tine

Adevar: Carnea rosie este bogata in proteine ​​si contine o varietate de vitamine si minerale. Dar inca nu ar trebui sa exagerezi cu ea pentru ca studiile arata ca excesul de carne rosie creste riscul de cancer intestinal. Departamentul de Sanatate recomanda un maxim de 70 de grame de carne rosie pe zi cu accent pe consumul de carne proaspata.

Mit: Regula de trei secunde

Adevar: Ne pare rau, dar o capsuna care a cazut pe podeaua bucatariei se contamineaza cu bacterii in cateva milisecunde, astfel incat regula de trei secunde pe care multi o urmam este total inutila. Doar o spalare buna poate curata fructul.

Citeste si: “E ok sa mananci fructe dupa masa?”!

Daca ti-a placut acest articol si vrei sa citesti si alte mituri despre alimentatie, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: iStockphoto