Obiceiuri nesanatoase la micul dejun

Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, ai posibilitatea sa optezi pentru foarte multe preparate, sa bei un smoothie sanatos sau sa consumi un bol de cereale cu lapte. Indiferent ce alegi sa mananci, toate aceste alimente trebuie sa te ajute sa te mentii in forma. Dar, cu toate acestea, ar fi bine sa fii mai atenta la acele obiceiuri nesanatoase la micul dejun, pentru ca exista riscul sa te ingrasi, scrie self.com. 

E obligatoriu da iei micul dejun, dar daca nu esti atenta la ce mananci, exista riscul ca unele alimente pe care le consumi sa te ingrase. Recomandat este sa nu depasesti un numar de 300 sau 400 de calorii. Este important sa tii cont de toate acele obiceiuri nesanatoase la micul dejun si sa incerci sa le eviti, pentru ca in acest fel nu vei avea probleme cu kilogramele in plus.

Obiceiuri nesanatoase la micul dejun

1. Consumi alimente semi-preparate

Desi este mult mai usor sa consumi alimente deja preparate sau sa optezi pentru iaurturi cu fructe sau alte alimente din comert, medicii nutritionisti sunt de parere ca acestea iti vor afecta silueta! Mai degraba, opteaza pentru cateva felii de paine integrala prajita cu avocado sau un  smoothie cu banane.

2. Consumi cereale care contin foarte mult zahar

Cerealele sunt foarte sanatoase si este recomandat sa le consumi la micul dejun, dar medicii nutritionisti avertizeaza asupra continutului de zahar. Atunci cand cumperi o cutie de cereale, asigura-te ca pe pachet se gasesc toate informatiile cu privire la indulcitori. Atunci cand consumi cereale cu lapte poti sa adaugi cateva migdale sau seminte de chia – vor fi mai satioase si mai hranitoare!

3. Nu mananci suficient la micul dejun

O greseala destul de mare este faptul ca nu mananci suficient la micul dejun. Chiar daca tu consideri ca in acest fel nu exista riscul sa iei in greutate, te inseli. Medicii nutritionisti sunt de parere ca este bine sa consumi alimente bogate in proteine si grasimi sanatoase, pentru ca in acest fel vei avea senzatia de satietate si nu vei mai simti nevoia sa consumi si alte alimente prea curand.

4. Sari peste micul dejun

Chiar daca nu iti este foame la prima ora a diminetii, este recomandat sa nu sari peste micul dejun. Acest obicei dauneaza siluetei, asa ca, inainte sa pleci la birou, opteaza pentru o gustare rapida, dar satioasa. Poti sa consumi alimente bogate in proteine, pentru ca acestea te vor ajuta sa ai energie intreaga zi.

5. Consumi alimente bogate in carbohidrati

Carbohidratii iti dau foarte multa energie, dar nu este recomandat sa faci exces. Ca sa nu ai probleme cu silueta, este recomandat sa optezi pentru un mic dejun echilibrat, cum ar fi oua, nuci si seminte de chia. Evita sa consumi paine alba, alimente dulci sau cereale care contin foarte mult zahar.

6. Folosesti prea mult ulei

De exemplu, daca iti place sa consumi oua la micul dejun, este recomandat sa folosesti o cantitate mai mica de ulei atunci cand le prepari. Ouale sunt bogate in proteine si au foarte multe beneficii asupra organismului, dar procesul de preparare este foarte important. Evita sa consumi ouale impreuna cu branzeturi sau produse lactate.

7. Nu gatesti sanatos

Daca iti doresti sa nu ai probleme cu kilogramele in plus, este foarte important modul in care iti prepari micul dejun. Evita sa adaugi foarte mult ulei sau unt cand prepari unele alimente si, totodata, renunta la sare sau alte ingrediente care te pot ingrasa.

8. Pui foarte multe topping-uri

Sa asezonezi micul dejun cu foarte multe seminte, condimente sau alte ingrediente care iti plac nu este un lucru gresit, dar ai grija sa nu exagerezi. De exemplu, medicii nutritionisti sunt de parere ca nu este bine sa adaugi prea multe seminte de chia sau migdale, chiar daca le consideri sanatoase.

9. Mananci portii prea mari

Chiar daca ai o alimentatie sanatoasa, cantitatea conteaza, asa ca nu este recomandat sa mananci mai mult decat este necesar. De exemplu, foarte multe persoane au tendinta sa exegereze atunci cand consuma ovaz la micul dejun, asa ca medicii nutritionisti recomanda un smoothie sanatos sau vafe fara gluten.

10. Adaugi lapte si indulcitori in cafea

Pe lista cu obiceiuri nesanatoase la micul dejun se afla si acesta. Daca iti place sa bei cafeaua cu lapte si indulcitori, afla ca acest obicei duce la ingrasare. Asadar, incearca sa consumi cafeaua simpla, pentru ca in acest fel nu vei mai avea motive sa iti faci griji in privinta kilogramelor in plus.

Vrei sa arati bine? Dr. Oz iti spune de ce sa nu sari peste micul dejun. Alege sa mananci sanatos!

Daca ti-a placut acest articol, da like pe pagina noastra de Facebook sau aboneaza-te la newsletter si o sa gasesti acolo si mai multe astfel de informatii!

Foto: Guliver