Orez japonez cu sos de soia

Nu stiu daca ai incercat pana acum o reteta de orez prajit in stil japonez, dar eu iti recomand cu incredere aceasta reteta. Te intrebi care este secretul gustului sau deosebit? Combinatia de legume si sos de soia. Reteta de orez japonez cu sos de soia se prepara foarte usor si nu necesita mult timp.

Trebuie sa mentionez ca orezul prajit este facut din orez gatit (daca ai gatit orez in urma cu o zi sau doua si vrei sa-i dai alt gust, poti sa-l folosesti la prepararea acestei retete de orez japonez cu sos de soia). La orezul prajit se adauga si ou si legume. Poti folosi ce legume vrei la prepararea acestei retete. Orezul japonez cu sos de soia se prepara la wok sau intr-o tigaie adanca.

Orez japonez cu sos de soia

Timpul total de preparare este de aproximativ 30 de minute (in cazul in care ai deja o portie de orez gatit). In caz contrar, timpul de preparare este mai lung.

Ingrediente

250 de grame de orez cu bob lung sau orez brun

doua oua

50 de grame de fasole verde

doua linguri de morcov taiat cubulete

o ceapa

doua linguri de sos de soia

o lingurita de sos de susan

sare si piper dupa gust

Preparare

Orezul trebuie sa il fierbi conform instructiunilor de pe pachet, dar de regula se pun doua cani de apa la o cana de orez. Durata de fierbere dureaza in functie de tipul de orez pe care l-ai ales, dar acesta fierbe in aproximativ 20 – 40 de minute, timp in care este necesar sa amesteci cu o lingura de lemn astfel incat orezul sa nu se lipeasca. Dupa ce ai fiert orezul, trebuie sa il lasi la rece. Este de preferat sa il tii o zi in frigider, dar daca nu poti astepta atat de mult, lasa-l macar cateva ore sa se raceasca complet.

Pasul urmator este sa pregatesti legumele (le poti toca marunt pe cele care ti se par prea mari).

Dupa ce ai preparat legumele, foloseste o tigaie in care spargi ouale si le bati repede pana cand se rup in bucati. Le vei folosi mai tarziu la prepararea orezului.

Acum, urmeaza partea in care prajesti orezul. Ai nevoie de o tigaie adanca in care adaugi o lingura de ulei de masline. Adauga legumele si soteaza-le timp de cateva minute (timp in care ai grija sa nu se arda).

Urmatorul pas este sa adaugi bucatile de ou si orezul fiert peste legume si sa amesteci in continuare. Este recomandat sa gatesti orezul la foc mediu sau la foc puternic. Adauga sare si piper dupa gust si uleiul de susan si amesteca in continuare.

Ultimul pas este sa iei tigaia de pe foc si sa adaugi sosul de soia, iar orezul este gata! Il poti servi simplu sau il poti servi ca garnitura pentru alte preparate (mie imi place sa il consum impreuna cu chiftelute de susan).

Stiai ca orezul te ajuta sa slabesti? Incearca aceasta dieta de 10 zile cu orez!

Foto: Guliver