Plan alimentar pentru femeile ocupate. Fa-ti timp sa mananci!

Ti se intampla de foarte multe ori sa ajungi acasa dupa o zi de munca incarcata si sa constati ca nu ai nimic pregatit pentru masa de seara si nici nu ai suficienta energie ca sa prepari ceva? Daca te regasesti in aceasta situatie, ai nevoie de un plan alimentar pentru femeile ocupate, scrie lifehack.org. 

Acest plan alimentar pentru femeile ocupate te ajuta sa te pui la punct cu alimentatia si sa mananci sanatos, chiar daca ai un program incarcat. Este suficient sa tii cont de cateva reguli simple si vei scapa de toate aceste probleme!

Plan alimentar pentru femeile ocupate

1. Planuieste ce vei gati pentru saptamana care urmeaza

Daca ai un program foarte incarcat si iti este greu sa te imparti intre casa si job, poti sa planuiesti duminica ce vei gati pentru saptamana care urmeaza. In acest fel, iti va fi mult mai usor sa cumperi tot ceea ce ai nevoie, iar procesul de preparare va dura mai putin. Poti sa pui si cateva biletele pe frigider, pentru ca in acest fel vei sti ce alimente trebuie sa cumperi intr-o anumita zi. De exemplu, daca ai decis ca miercuri sa prepari ceva la minut, cum ar fi paste sau salata, poti sa lasi la vedere un biletel pe care sa scrie ce trebuie sa cumperi. Totul va dura mult mai putin si nu va mai fi necesar sa iti faci griji ca nu ai un plan alimentar.

2. Gateste un preparat pe care sa il consumi si a doua zi

Daca iti faci griji ca nu ai timp zilnic sa gatesti, poti sa optezi pentru un preparat care poate fi consumat si a doua zi. De exemplu, daca alegi sa prepari seara o salata verde cu avocado, nuci, stafide si alte ingrediente sanatoase, aceasta se poate pastra foarte bine la rece, iar tu o poti consuma si a doua zi, la micul dejun. Daca vrei sa mananci ceva mai consistent, poti sa fierbi un ou, pentru un surplus de proteine, sau sa consumi cateva felii de paine prajita.

3. Pastreaza alimentele la rece

Sa spunem ca ai ales o zi pe saptamana ca sa gatesti, dar iti faci griji ca mancarea se va strica in doar cateva zile. Ei bine, nu mai este cazul sa iti faci griji in aceasta privinta. Unele mancaruri se pastreaza foarte bine la congelator. Poti sa prepari o musaca de legume, o supa de legume sau chiar si un desert vegan. Cand vrei sa le consumi, este suficient doar sa le scoti din congelator si sa le incalzesti.

4. Bea un smoothie la micul dejun

Iti doresti sa ai o alimentatie sanatoasa, dar nu ai foarte mult timp la dispozitie? Afla ca pentru a-ti prepara un smoothie sanatos si delicios nu ai nevoie de foarte mult timp. Este suficient doar sa te trezesti cu zece minute mai devreme si sa alegi cateva fructe si legume care iti plac. Pune toate ingredientele intr-un blender si amesteca-le pana cand obtii o compozitie omogena. Poti sa adaugi si zeama de lamaie, menta, putina scortisoara, ghimbir sau alte ingrediente sanatoase. Iar partea cea mai buna? Poti sa prepari o cantitate mai mare, pentru ca se pastreaza foarte bine la rece.

5. Pregateste-ti seara pachetul pentru a doua zi

Nu mai este cazul sa apelezi la serviciile de catering sau de tip fast-food, mai ales ca nu sunt deloc sanatoase. Poti sa economisesti foarte mult timp si bani daca iti pregatesti seara pachetul pentru a doua zi. Ai nevoie doar de cel putin zece minute ca sa iti pregatesti o salata sanatoasa, un smoothie delicios si hranitor sau cateva gustari bogate in proteine si vitamine.

Asadar, daca ai un program incarcat, poti sa tii cont de acest plan alimentar pentru femeile ocupate sau poti sa tii cont de aceste obiceiuri sanatoase de alimentatie!

Daca ti-a placut acest articol, da-ne un like pe pagina noastra de Facebook si vei afla si mai multe informatii interesante!

Foto: Guliver