Calitatile care imbunatatesc combinatia traditionala

Daca salata de vara cu rosii, castraveti, ceapa si ardei gras nu te satura indeajuns, ii poti adauga un ingredient minune, care o face nu doar mai gustoasa, dar si mult mai satioasa: cuscus!

Asta deoarece cuscusul este un aliment cu multe calitati nutritionale: contine proteine (o ceasca de cuscus gatit are 12% din necesarul zilnic), fibre, selenium, dar si vitamine din complexul B-urilor (riboflavina, niacina si tiamina).

Pe langa cuscus, poti adauga la salata de vara si niste porumb fiert!

Un ingredient principal in salata libaneza tabouleh, cuscusul poate fi insa folosit si in alte tipuri de salate, salata de vara fiind doar un singur exemplu. Cuscusul poate fi insa combinat si cu legume inabusite, dar si cu legume crude, in supe si poate fi integrat chiar si in deserturi (in special budinci). Ca sa faci o salata de vara inedita, nu adauga doar cuscus. Americanii pun la aceasta salata si porumb, pe care il poti cumpara in aceasta perioada de la piata.

Ingrediente pentru salata de vara cu cuscus:

– 3 porumbi medii

– 1 ceasca de supa de pui sau de supa vegetala

– 1 ceasca de cuscus negatit

– 1 castravete mediu, taiat cubulete

– 1 si 1/2 ceasca de rosii cherry, cuburi

– 1 ardei gras galben, taiat cubulete

– 1 ceapa rosie medie, maruntita

– 1 legatura de patrunjel, maruntit

– 3 linguri de ulei de masline

– 3 linguri de suc de lamaie

– 1 lingurita de oregano uscat

– 3/4 lingurita de chimen

– sare si piper

Preparare:

Pune porumbul la fiert: intai fierbe apa, apoi adauga porumbii si fierbe-i 10-15 minute pana cand se inmoaie. Intre timp, intr-o oala mica, pune supa de pui/legume la fiert. Adauga cuscusul si stinge focul. Acopera oala si lasa cuscusul cinci-zece minute sa se inmoaie. Amesteca-l cu o furculita (apa va fi absorbita in totalitate).

Intr-un bol mare, combina legumele: castravetii, rosiile, ardeiul gras galben, ceapa si patrunjelul. Scurge porumbul si pune-l in apa rece cateva secunde. Scurge-l din nou, sterge-l cu un servetel si curata boabele. Adauga-le in salata. Pune si cuscusul.

Fa dressingul: intr-un bol mai micut, amesteca uleiul de masline, zeama de lamaie si condimentele. Toarna dressingul peste salata de vara cu cuscus si amesteca pana cand ingredientele se intrepatrund. Serveste salada imediat.

Text: Andreea Marinescu, Foto: Guliver